Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Respekt k autoritám u současné mládeže
Thesis title in Czech: Respekt k autoritám u současné mládeže
Thesis title in English: Respect for authority the contemporary youth
Key words: respekt, autorita, trendy současné mládeže, výchova, kvantitativní výzkum, dotazník
English key words: respect, authority, contemporary youth trends, education, quantitative research, questionnaire
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.03.2016
Date of assignment: 08.03.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.03.2017
Date and time of defence: 22.05.2017 10:00
Date of electronic submission:09.04.2017
Date of proceeded defence: 22.05.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem diplomové práce je respekt k autoritám u současné mládeže. Práce je zaměřená na vymezení pojmů respekt a autorita se zaměřením na pedagogický kontext a význam pro adolescentní generaci. Další pozornost je orientovaná na analýzu změn a trendy současné mládeže. Součástí diplomové práce je také kvantitativní šetření, které má za cíl poukázat v problematice chápání respektu k autoritám na shodné či rozdílné znaky v rodinné a školní oblasti výchovy a objasnit, jakým způsobem vnímá současná mládež obsah pojmu autorita.
References
ARENDT, Hannah. Krize kultury: (Čtyři cvičení v politickém myšlení). Praha: Mladá fronta, 1994. Váhy (Mladá fronta). ISBN 80-204-0424-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
LORENZOVÁ, Jitka. Kontexty vzdělávání v postmoderní situaci. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016. ISBN 978-80-7308-650-3.
MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
PELIKÁN, Jiří. Hledání těžiště výchovy. V Praze: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2.
PETRÁK, Milan. Skrytá autorita: iracionalita a dav v člověku. Praha: Dybbuk, 2011. ISBN 978-80-7438-053-2.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
SMRČKA, Ferdinand. O rodičovské autoritě. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976. Rodičům o výchově dětí.
VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4.
VALIŠOVÁ, Alena. Autorita ve výchově: vzestup, pád, nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-857-3.
VALIŠOVÁ, Alena, Mária BRATSKÁ a Bogusław ŚLIWERSKI. Relativizace autority a její dopady na současnou mládež. Praha: ISV, 2005. ISBN 80-86642-43-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html