Interaktivní knihy pro děti - výzkum informačního chování
Thesis title in Czech: | Interaktivní knihy pro děti - výzkum informačního chování |
---|---|
Thesis title in English: | Interactive books for children - information behavior research |
Key words: | děti|interaktivní kniha|tablet|dotyková obrazovka|vzdělávání pomocí interaktivní knihy|interaktivní příběh|mateřská škola|předškolní období|předškolní vzdělávání|knihovna|kniha|vývoj dítěte|uživatelské chování dítěte |
English key words: | interactive book|tablet|touchscreen|interactive book learning|interactive story|children|kids|pre-schooler|preschool|preschool education|library|book|evolution of child|child user behaviour |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.05.2016 |
Date of assignment: | 22.05.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.11.2016 |
Date and time of defence: | 13.06.2018 09:00 |
Date of electronic submission: | 09.05.2018 |
Date of proceeded defence: | 13.06.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je výzkum vlivu interaktivních knih na učení a informační chování dítěte. Cílovou skupinou pro výzkum budou děti předškolního věku. Metodou výzkumu bude zúčastněné pozorování cílové skupiny při práci s interaktivními knihami. Teoretická část diplomové práce se bude zabývat vývojem dítěte v předškolním věku, rolí knihovny v oblasti vývoje dítěte a nastíní problematiku interaktivních knih na českém trhu. Tato část bude vycházet z odborné literatury a z vlastního průzkumu. Praktická část diplomové práce bude shrnovat přípravu, průběh a výsledky provedeného výzkumu. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
HOMOLOVÁ, Kateřina. Dětský a dospívající čtenář. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2013. ISBN 9788072489527. PRÁZOVÁ, Irena, Kateřina HOMOLOVÁ, Hana LANDOVÁ a Vít RICHTER. České děti jako čtenáři. První vydání. Brno: Host, 2014. ISBN 9788074914928. MATĚJČEK, Zdeněk. POKORNÁ, Marie. Radosti a strasti: předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk. Vyd. 1. Jinočany: H & H, 1998. 205 s. ISBN 80-86022-21-8. MORGAN, Hani. Multimodal Children's E-Books Help Young Learners in Reading. Early Childhood Education Journal [online]. 2013, 41(6), 477-483 [cit. 2016-03-15]. DOI: 10.1007/s10643-013-0575-8. ISSN 10823301. TIMPANY, Claire a Nicholas VANDERSCHANTZ. A Categorisation Structure for Interactive Children's Books: Levels of Interactivity in Children's Printed Books. International Journal of the Book [online]. 2012,9(4), 97-109 [cit. 2016-05-23]. ISSN 14479516. Dostupné z:http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=hus&an=91761672&scope=site REZZONICO, Stefano, Kathleen HIPFNER-BOUCHER, Trelani MILBURN, Elaine WEITZMAN, Janice GREENBERG, Janette PELLETIER a Luigi GIROLAMETTO. Improving Preschool Educators' Interactive Shared Book Reading: Effects of Coaching in Professional Development. American Journal of Speech-Language Pathology [online]. 2015, 24(4), 717-732 [cit. 2016-05-23]. DOI: 10.1044/2015_AJSLP-14-0188. ISSN 10580360. SCHREURS, Kathleen. Children’s e-books are born: how e-books for children are leading e-book development and redefining the reading experience. Partnership: the Canadian Journal of Library and Information Practice and Research [online], 2013 [cit. 2016-05-23]. ISSN 1911-9593. Dostupné z:https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/perj/article/view/2744/3137. KONÍČKOVÁ, Lucie. Audioknihy - jejich skutečné přínosy a interaktivní budoucnost. Čtenář, 2012, 64(7/8), s. 243-251. ISSN 0011-2321. Dostupné také z: http://ctenar.svkkl.cz/clanky/2012-roc-64/0708-2012/audioknihy-–-jejich-skutecne-prinosy-a-interaktivni-budoucnost-100-1249.htm. |