Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Virtuální realita: historie imerzivních praktik a vize budoucnosti
Thesis title in Czech: Virtuální realita: historie imerzivních praktik a vize budoucnosti
Thesis title in English: Virtual reality: History of immersive practices and future vision
Key words: virtuální realita|virtuální technologie|virtuální světy|imerzivní praktiky
English key words: virtual reality|virtual tecnhology|virtual worlds|immersive practices
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 16.05.2016
Date of assignment: 17.05.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 13.09.2016
Date and time of defence: 19.06.2017 08:30
Date of electronic submission:29.04.2017
Date of proceeded defence: 19.06.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cíl práce:
Zachytit historii virtuální reality zhruba od poloviny 20. století, kdy došlo díky novým vizuálním technologiím a výpočetní technice k jejímu rychlému vývoji. Součástí záměru je zároveň analyzovat důvody komerčního a funkčního selhání rané virtuální reality a zkoumat předpoklady pro její úspěšný budoucí vývoj. K tomuto zkoumání bude využito kvantitativního dotazníkového šetření u dvou věkových skupin.

Předběžná osnova:
1.) Úvod
2.) Historie imerzivních praktik a virtuální reality
3.) Přehled několika typů imerzivních virtuálních realit
4.) Kvantitativní výzkum vývoje virtální reality
5.) Shrnutí a možný návrh budoucího vývoje
6.) Závěr

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
1.) BOLTER, Jay David a Richard. GRUSIN. Remediation: understanding new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. ISBN 02-625-2279-9.

2.) GRAU, Oliver. Virtual art: from illusion to immersion. Překlad Gloria Custance. London: MIT Press, c2003. Leonardo (MIT Press). ISBN 978-0-262-57223-1.

3.) RHEINGOLD, Howard. Virtual Reality. New York: Touchstone/Simon & Schuster, 1992. ISBN 0671778978.

4.) SHERMAN, William R. a Alan B. CRAIG. Understanding virtual reality: interface, application, and design. Boston: Morgan Kaufmann Publishers, 2003. ISBN 15-586-0353-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html