Virtuální realita: historie imerzivních praktik a vize budoucnosti
Thesis title in Czech: | Virtuální realita: historie imerzivních praktik a vize budoucnosti |
---|---|
Thesis title in English: | Virtual reality: History of immersive practices and future vision |
Key words: | virtuální realita|virtuální technologie|virtuální světy|imerzivní praktiky |
English key words: | virtual reality|virtual tecnhology|virtual worlds|immersive practices |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 16.05.2016 |
Date of assignment: | 17.05.2016 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 13.09.2016 |
Date and time of defence: | 19.06.2017 08:30 |
Date of electronic submission: | 29.04.2017 |
Date of proceeded defence: | 19.06.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. |
Guidelines |
Cíl práce: Zachytit historii virtuální reality zhruba od poloviny 20. století, kdy došlo díky novým vizuálním technologiím a výpočetní technice k jejímu rychlému vývoji. Součástí záměru je zároveň analyzovat důvody komerčního a funkčního selhání rané virtuální reality a zkoumat předpoklady pro její úspěšný budoucí vývoj. K tomuto zkoumání bude využito kvantitativního dotazníkového šetření u dvou věkových skupin. Předběžná osnova: 1.) Úvod 2.) Historie imerzivních praktik a virtuální reality 3.) Přehled několika typů imerzivních virtuálních realit 4.) Kvantitativní výzkum vývoje virtální reality 5.) Shrnutí a možný návrh budoucího vývoje 6.) Závěr Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
1.) BOLTER, Jay David a Richard. GRUSIN. Remediation: understanding new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. ISBN 02-625-2279-9. 2.) GRAU, Oliver. Virtual art: from illusion to immersion. Překlad Gloria Custance. London: MIT Press, c2003. Leonardo (MIT Press). ISBN 978-0-262-57223-1. 3.) RHEINGOLD, Howard. Virtual Reality. New York: Touchstone/Simon & Schuster, 1992. ISBN 0671778978. 4.) SHERMAN, William R. a Alan B. CRAIG. Understanding virtual reality: interface, application, and design. Boston: Morgan Kaufmann Publishers, 2003. ISBN 15-586-0353-0. |