Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výchovně pedagogické aspekty dobrovolnických projektů
Thesis title in Czech: Výchovně pedagogické aspekty dobrovolnických projektů
Thesis title in English: Educational Aspects of volunteer Projects
Key words: rozvoj osobnosti|osobnostní a sociální výchova|prosociální výchova|etická výchova|výchova k dobrovolnictví|přínosy dobrovolnictví|dobrovolnická činnost
English key words: personality development|personality and social education|prosocial education|ethical education|benefits of volunteering|volunteer work
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.02.2016
Date of assignment: 17.02.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 14.07.2017
Date and time of defence: 13.09.2017 00:00
Date of electronic submission:14.07.2017
Date of proceeded defence: 13.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje osobnosti prostřednictvím výkonu dobrovolnické činnosti, s důrazem na výchovně pedagogické aspekty a nahlížené perspektivou samotných dobrovolníků. Cílem práce je zmapovat a vyzdvihnout výchovné a vzdělávací aspekty dobrovolnictví a poukázat na možnosti osobnostně sociálního rozvoje samotných dobrovolníků skrze účast na dobrovolnických aktivitách. Teoretická část se věnuje tématúm rozvoje osobnosti, výchnovného působení a dobrovolnictví v českém prostředí. Empirická část práce je zaměřena na význam, přínosy a úskalí dobrovolnictví z pohledu samotných dobrovolníků a je realizována skrze kvalitativním výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů.
References
BĚLECKÝ, Zdeněk. Klíčové kompetence v základním vzdělávání. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2007. ISBN 978-80-87000-07-6.
BRUMLOVSKÁ, Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Vybrané kapitoly psychologie osobnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3518-3.
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1993. 415 s. ISBN 80-706-6534-3.
DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. 5. vyd. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-505-9.
FRANKL, Viktor Emil. Člověk hledá smysl: úvod do logoterapie. Praha: Psychoanalytické nakladatelství, 1994. Psychoterapie. ISBN 80-901601-4-X.
HÁJEK, Bedřich, a kol. Děti, vedoucí, volný čas. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT, 2004. 120 s. ISBN 8086784061
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-888-0.
JOKLOVÁ, Klára. Předpoklady dobrovolníků pro práci s ohroženou mládeží v projektu Lata. Praha, 2011. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KRAUS, Blahoslav. Teorie výchovy. Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2006.
KREJČOVÁ, Věra, ed. Aktuální témata výchovy a vzdělávání ve škole: texty pro studijní disciplínu Teorie výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-391-3.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Vyd. 3. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4.
MLČÁK, Zdeněk. Prosociální chování v kontextu dispozičních aspektů osobnosti. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7368-857-8.
MUCHOVÁ, Ludmila. Morální výchova v nemorální společnosti?. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2015. ISBN 978-80-7325-386-8.
NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1680-5.
NAKONEČNÝ, Milan.: Sociální psychologie. 1.vyd. Praha:Academia, 1999. ISBN 80-200-0690- 7.
OLIVAR, Roberto Roche. Etická výchova: Učeb.texty pre vyučovanie predmetu .. na zákl.a stred.školách. Bratislava: Orbis pictus istropolitana, 1992. ISBN 80-7158-001-5.
PAUKNEROVÁ, Daniela. Psychologie pro ekonomy a manažery. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3809-3.
PETRUCIJOVÁ, Jelena a Jaromír FEBER. Svět duchovní kultury (filozofická analýza institucionalizovaných forem): World of spiritual culture (philosophical analysis of its forms). Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. ISBN 978-80-7368-770-0.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3470-5.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti: obor v pohybu. 6., rev. a dopl. vyd., V Grada Publishing 2. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3133-9.
SRB, Vladimír a Jakub ŠVEC. Jak na osobnostní a sociální výchovu?: výchozí příručka k metodikám OSV. Praha: Projekt Odyssea, 2007. ISBN 978-80-87145-00-5.
STROUHAL, Martin. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4212-0.
ŠTRÉBLOVÁ, Miroslava. Vybrané kapitoly z pedagogiky: informace, výchova, pedagogika. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-669-7.
ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Základy pedagogiky. Praha: Vydavatelství VŠCHT, 2005. ISBN 80-7080-573-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VALENTA, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4473-5.
VOKÁČ, Petr. Školský zákon: zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. 6., přepracované vydání. Třinec: Resk, spol. s r.o., 2016. ISBN 978-80-87675-13-7.
Všeobecná deklarace lidských práv. V Praze: Informační centrum OSN, 2014. ISBN 978-80-86348-24-7.
Výchova k občanství: doplňující koncepce k současnému kurikulu. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5830-9.
VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1428-8.
ZÁŠKODNÁ, Helena a Zdeněk MLČÁK. Osobnostní aspekty prosociálního chování a empatie. Praha: Triton, 2009. ISBN 978-80-7387-306-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html