Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Chování dětí ve věku 10 – 12 let na YouTube
Thesis title in Czech: Chování dětí ve věku 10 – 12 let na YouTube
Thesis title in English: Children's Behaviour on YouTube (10 – 12 years old)
Key words: YouTube|děti|internet|online|reklama|sociální sítě|nevhodný obsah|rodiče|YouTuber
English key words: YouTube|children|Internet|online|advertisement|social media|inappropriate content|parents|YouTuber
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.02.2016
Date of assignment: 05.02.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.02.2016
Date and time of defence: 09.09.2019 09:00
Date of electronic submission:31.07.2019
Date of proceeded defence: 09.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se bude zabývat konzumací obsahu video kanálu YouTube dětmi ve věkovém rozmezí 10 – 12 let. Navzdory relativně vysoké aktivitě této věkové skupiny je v této oblasti v současné době k dispozici jen poměrně malé množství dat. Kromě zmapování dosavadních poznatků přispěje diplomová práce i k jejich rozšíření o data z českého prostředí.
V teoretické části práce bude popsán současný stav poznání týkající se chování dětí v daném věkovém rozmezí na internetu a především na kanálu YouTube. V teoretické části budou rovněž prezentovány výstupy z relevantních výzkumů. Výzkumná část práce představí závěry dotazníkového šetření na vybraném vzorku dětí ve věku 10 – 12 let. Výzkum se zaměří zejména na tři hlavní oblasti: druh obsahu, který děti na kanálu YouTube konzumují, způsob, jakým děti daný obsah konzumují, a interferenci reklamy v průběhu procházení obsahu. Závěry dotazníkového výzkumu ověří a doplní metoda pozorování, kdy bude sledována běžná praxe dětí při procházení obsahu na YouTube.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
BLACKWELL, Courtney K., Alexis R. LAURICELLA, Annie CONWAY a Ellen WARTELLA. Children and the Internet: Developmental Implications of Web Site Preferences Among 8- to 12-Year-Old Children. Journal of Broadcasting [online]. 2014, 20 s. ISSN 08838151.
BURGESS, Jean a Joshua GREEN. YouTube: online video and participatory culture. Malden, Mass.: Polity, 2009, xi, 172 s. ISBN 978-0-7456-4479-0.
GENC, Zulfu. Parents’ Perceptions about the Mobile Technology Use of Preschool Aged Children. In: Procedia - Social and Behavioral Sciences [online]. 2014, 55-60. ISSN 18770428. Dostupné z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1877042814047405
LIVINGSTONE, S. Children and the internet. Cambridge, UK: Polity Press, 2009.
Museum of Science and Industry. Digital media, tools, and technology—Youth survey. Chicago, IL: 2011. Dostupné z: http://www.msichicago.org/digitallife
NIKKEN, P., JANSZ, J. Developing scales to measure parental mediation of young children’s internet use. Learning, Media & Technology, 2013.
RIDEOUT, V. J., Foehr, U. G., Roberts, D. F. Generation M2: Media in the lives of 8-18 year olds. Menlo Park, CA: The Kaiser Family Foundation, 2010.
STRANGELOVE, Michael. Watching YouTube: extraordinary videos by ordinary people. Buffalo, NY: University of Toronto Press, 2010, 265 s. Digital futures. ISBN 1442610670.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html