Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Konstrukce obrazu mužů a žen v lifestylových magazínech na internetu
Thesis title in Czech: Konstrukce obrazu mužů a žen v lifestylových magazínech na internetu
Thesis title in English: Men and Women Image Construction in Lifestyle Magazines on the Internet
Key words: lifestyle|zobrazení ženy a muže|stereotypy|fotografie|obraz|Instagram|online magazíny|vizuální analýza|sémiotická analýza
English key words: lifestyle|image of woman and man|stereotypes|photography|image|Instagram|online magazines|visual analysis|semiotic analysis
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.02.2016
Date of assignment: 05.02.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 10.02.2016
Date and time of defence: 12.09.2018 09:00
Date of electronic submission:01.08.2018
Date of proceeded defence: 12.09.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Guidelines
Diplomová práce bude zkoumat prostřednictvím vizuální analýzy fotografie žen a mužů, které publikují on-line lifestylové magazíny na svých stránkách a sociálních sítích. Cílem této práce je zjistit, zda a jak se používané fotografie na obou těchto platformách liší. Dále bude analyzovat, jaké stereotypy v zobrazování mužů a žen na zmíněných platformách existují, reprezentační procesy, role a imaginární vztah aktérů fotografií k jejich příjemcům.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
GILLIAN ROSE. Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials. Vyd. 3. London: Sage Publications Ltd, 2011, 408 s. ISBN 085702888x.
KRESS, Gunther R a Theo VAN LEEUWEN. Reading images: the grammar of visual design. Vyd. 2. London: Routledge, 2006, 291 s. ISBN 0203619722.
EDITED BY MARTIN LISTER. The photographic image in digital culture. Vyd. 2. London: Routledge, 2013, 232 s. ISBN 0415535298.
ROSS, Susan Dente a Paul Martin LESTER. Images that injure: pictorial stereotypes in the media. Vyd. 3. Santa Barbara, Calif.: Praeger, 2011, 460 s. ISBN 0313378924.
STOCCHETTI, Matteo a Karin KUKKONEN. Images in use. Vyd. 1. Philadelphia: John Benjamins Pub. Co., 2011, 298 s. ISBN 9789027206350.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 9788073676834.
VAN LEEUWEN, Theo (ed.) a Carey JEWITT (ed.). Handbook of visual analysis. Vyd. 1. London: SAGE Publications, 2001, 210 s. ISBN 0761964770.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html