Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vnímaná akademická účinnost u žáků s problematickým chováním v ústavní výchově
Thesis title in Czech: Vnímaná akademická účinnost u žáků s problematickým chováním v ústavní výchově
Thesis title in English: Academic self-efficacy of pupils with problematic behavior in instituional care
Key words: Vnímaná akademická účinnost|vnímaná osobní účinnost|problematické chování|ústavní výchova|dětský domov se školou
English key words: Academic self-efficacy|self-efficacy|problematic behaviour|institutional care|children´s home with school
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.01.2016
Date of assignment: 04.01.2016
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.01.2016
Date and time of defence: 05.09.2017 00:00
Date of electronic submission:24.07.2017
Date of proceeded defence: 05.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Projekt diplomové práce se bude věnovat vnímané akademické účinnosti u žáků s problematickým chováním, kterým byla nařízena ústavní výchova. Cílem diplomového projektu je zjistit, zda má ústavní výchova a s tím spojená změna prostředí, ve kterém dítě dosud žilo, vliv na vnímanou akademickou účinnost.

Teoretická část se zaměří na vnímanou akademickou účinnost (academic self-efficacy), která je předpokladem školní úspěšnosti a velmi ovlivňuje sebepojetí jedince a motivaci žáků ke studiu. Dále se práce bude zabývat tématem problematického chování a ústavní výchovou. Významnou součástí teoretické části práce bude pohled na specifika vnímané akademické účinnosti a její proměny v kontextu problémového chování.

Cílovou skupinu respondentů empirické části budou představovat žáci druhého stupně s problematickým chováním, kterým byla soudně nařízena ústavní výchova a kteří jsou umístěni v dětských domovech se školou. Jejich reflexe vnímané akademické účinnosti bude porovnána s výpověďmi srovnávací skupiny, kterou budou tvořit žáci druhého stupně běžné základní školy.
References
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company.

Bong, M., & Clark, R. (1999). Comparison Between Self-Concept and Self-Efficacy in Academic Motivation Research. Educational Psychologist, 34(3), 139–153.

Karnik, N. S., McMullin, M. A., & Steiner, H. (2006). Disruptive behaviors: Conduct and oppositional disorders in adolescents.Adolescent Medicine Clinics, 17(1), pp. 97-114.

Matoušek, O., & Kroftová, A. (2003). Mládež a delikvence: [možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže]. Praha: Portál.

Matějček, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.

McKinney, C., & Morse, M. (2012). Assessment of Disruptive Behavior Disorders: Tools and Recommendations. American Psychological Association, 43(6), pp. 641-649.

Pajares, F., & Urdan, T. (2006). Self-efficacy beliefs of adolescents. Greenwich: Information Age Publishing.

Train, A. (2001). Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. (Vyd. 1., 198 s.) Praha: Portál

Vágnerová, M. (1997). Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html