Efekty výuky češtiny jako cizího jazyka
Thesis title in Czech: | Efekty výuky češtiny jako cizího jazyka |
---|---|
Thesis title in English: | Effects of the Teaching Czech as a Second Language |
Key words: | vyučování cizího jazyka, čeština jako cizí jazyk, chybová analýza, jazyková chyba, správnost, plynulost, produktivní dovednost, připravenost a nepřipravenost projevu, mluvení, osvojování druhého jazyka, efekty výuky |
English key words: | second language teaching, Czech as a second language, errors analysis, errors and mistakes, accuracy, fluency, productive skills, prepare and unprepared speech, speaking, SLA, effects of teaching |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK) |
Supervisor: | prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 03.12.2015 |
Date of assignment: | 07.12.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 14.12.2015 |
Date and time of defence: | 12.09.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 15.08.2016 |
Date of proceeded defence: | 12.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D. |
Guidelines |
Práce je koncipována jako případová studie založená na sledování výuky ČCJ pro jednoho nerodilého mluvčího a jejích efektů. Je zaměřena na komplexní analýzu efektu vyučování ČCJ na žáka (tj. na jeho explicitní i implicitní znalost jazyka, komunikační dovednosti, postoje, vč. sebehodnocení, atd.). Bude využívat primárně etnografické metody získávání a analýzy dat a zčásti rovněž konverzační analýzu vyučovacích hodin.
Předpokládaný postup práce: 1. Studium odborné literatury (metodologie výzkumu jazykového vyučování, osvojování cizího jazyka, čeština jako cizí jazyk) 2. Sběr vstupních dat formou dotazníku, interview a vstupních testů 3. Průběžné sledování výuky a jejích výsledků (nahrávky, deníkové záznamy, interview, testy etc.) 4. Závěrečný sběr dat 5. Analýza získaného materiálu 6. Formulování závěrů |
References |
ELLIS, R. Language Teaching Research and Language Pedagogy. Wiley Blackwell, 2012. |