Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Efekty výuky češtiny jako cizího jazyka
Thesis title in Czech: Efekty výuky češtiny jako cizího jazyka
Thesis title in English: Effects of the Teaching Czech as a Second Language
Key words: vyučování cizího jazyka, čeština jako cizí jazyk, chybová analýza, jazyková chyba, správnost, plynulost, produktivní dovednost, připravenost a nepřipravenost projevu, mluvení, osvojování druhého jazyka, efekty výuky
English key words: second language teaching, Czech as a second language, errors analysis, errors and mistakes, accuracy, fluency, productive skills, prepare and unprepared speech, speaking, SLA, effects of teaching
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.12.2015
Date of assignment: 07.12.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 14.12.2015
Date and time of defence: 12.09.2016 00:00
Date of electronic submission:15.08.2016
Date of proceeded defence: 12.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce je koncipována jako případová studie založená na sledování výuky ČCJ pro jednoho nerodilého mluvčího a jejích efektů. Je zaměřena na komplexní analýzu efektu vyučování ČCJ na žáka (tj. na jeho explicitní i implicitní znalost jazyka, komunikační dovednosti, postoje, vč. sebehodnocení, atd.). Bude využívat primárně etnografické metody získávání a analýzy dat a zčásti rovněž konverzační analýzu vyučovacích hodin.
Předpokládaný postup práce:
1. Studium odborné literatury (metodologie výzkumu jazykového vyučování, osvojování cizího jazyka, čeština jako cizí jazyk)
2. Sběr vstupních dat formou dotazníku, interview a vstupních testů
3. Průběžné sledování výuky a jejích výsledků (nahrávky, deníkové záznamy, interview, testy etc.)
4. Závěrečný sběr dat
5. Analýza získaného materiálu
6. Formulování závěrů
References
ELLIS, R. Language Teaching Research and Language Pedagogy. Wiley Blackwell, 2012.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html