Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Očekávání trenérů v souvislosti s jejich přístupem ke sportovci
Thesis title in Czech: Očekávání trenérů v souvislosti s jejich přístupem ke sportovci
Thesis title in English: Coaches' expectations in connection with their approach to athletes
Key words: sebenaplňující proroctví, Pygmalion efekt, očekávání trenéra, vztah trenéra a sportovce
English key words: self-fulfilling prophecy, Pygmalion effect, coaches' expectation, coach-athlete relationship
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.11.2015
Date of assignment: 06.11.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.11.2015
Date and time of defence: 17.06.2016 00:00
Date of electronic submission:19.04.2016
Date of proceeded defence: 17.06.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Veronika Baláková, Ph.D.
Guidelines
Bakalářská práce se bude věnovat problematice očekávání trenéra v souvislosti s jeho přístupem ke sportovci. Očekávání ve spojitosti s tzv. Pygmalion efektem či se sebenaplňujícím se proroctvím bude na začátku charakterizováno obecně z pohledu sociální psychologie a poté konkrétněji v oblasti sportovní psychologie. Práce bude vycházet z teorie čtyř fázového cyklu očekávání, který bude aplikován na konkrétní příklady z oboru sportovní psychologie. Cílem práce bude zmapovat z jakých zdrojů vychází trenér při tvorbě svých očekávání ve vztahu ke sportovci a jak trenérovo očekávání ovlivňuje jeho přístup ke sportovci. Návrh empirického šetření představí výzkumný design reagující na otázky vyvstávající z teoretické části.
References
Hayesová, N. (2013). Základy sociální psychologie. Praha: Portál.

Horn, T. (2008). Advances in Sport Psychology. Champaigne, United States: Human Kinetics.

Lesyk, J. J., & Kornspan, A. S.(2000). Coaches' expectations and beliefs regarding benefits of youth sport participation. Perceptual and Motor Skills, 90(2), 399-402.

Slepička, P., Hošek, V., & Hátlová, B. (2006). Psychologie sportu. Praha: Karolinum.

Solomon, G.B. (2010). The Influence of Coach Expectatictions on Athlete Development. Journal of Sport Psychology in Action, 1(2), 76-85.

Weinber, R.S. & Gould, D. (2007). Foundations of Sport and Excercise Psychology. Champaigne, United States: Human Kinetics.

Williams, J.M. (2010). Applied Sport Psychology: Personal Growth to Peak Performance. New York, United States: McGraw-Hill.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html