Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Thesis title in Czech: Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách.
Thesis title in English: Forest School Education
Key words: alternativní předškolní vzdělávání, lesní mateřské školky, člověk a příroda, prožitkové učení, volná hra, komunita
English key words: alternative preschool education, forest preschool, humans and nature, child-initiated play, experiential learning, community
Academic year of topic announcement: 2015/2016
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.11.2015
Date of assignment: 03.11.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 19.04.2016
Date and time of defence: 06.09.2016 00:00
Date of electronic submission:13.07.2016
Date of proceeded defence: 06.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Guidelines
Bakalářská diplomová práce Výchova (a vzdělávání) v lesních mateřských školkách se zabývá u nás poměrně novou alternativou předškolního vzdělávání. Pro uvedení do širšího kontextu problematiky lesních mateřských školek (LMŠ), a vůbec potřeby této alternativy, se úvodní část práce věnuje vztahu člověka a přírody. Dále teoretická část mapuje historii konceptu LMŠ, přináší stručný přehled fungování tohoto konceptu v zahraničí, vymezuje pojem lesní mateřská školka, její charakteristiku, principy a kritéria. V závěru se teoretická část věnuje LMŠ v České republice.
Praktická výzkumná část je zaměřena na fungování a život jedné lesní mateřské školky. Jedná se o kvalitativní případovou deskriptivní studii, jejímž cílem je za pomoci metod pozorování, rozhovoru, analýzy dokumentů a analýzy záznamů o činnosti na sociální síti a webových stránkách komplexně popsat fungování a život jedné lesní mateřské školky z pohledu nestranného výzkumníka. Tato práce by měla čtenáři poskytnout ucelený náhled do světa této, u nás stále ne příliš známé, předškolní alternativy opředené mnoha předsudky a zavádějícími konotacemi.
References
GILL, T. No fear: growing up in risk averse society. London: Calouste Gulbenkian Foundation, 2007.
HESKOVÁ, M. Vývoj vztahu člověka a přírody. České Budějovice, 2012.
KNIGHT, S. Forest School and Outdoor Learning in the Early Years. Sage, 2013.
KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008.
PACE, M. I love forest school: Transforming early years practice trough woodland experience. London: Featherstone, 2014.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2008.
VOŠÁHLÍKOVÁ, T. Ekoškolky a lesní mateřské školky. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2012.
Kol. autorů. Texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti. Praha: Zelený kruh, 2009.
Kol. autorů. Jak a proč podporovat vztah lidí k přírodě: klišé, bariéry, příležitosti. Praha: Zelený kruh a Hnutí DUHA, 2009.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html