Nová média v hudebním vzdělávání
Thesis title in Czech: | Nová média v hudebním vzdělávání |
---|---|
Thesis title in English: | New Media in Music Education |
Key words: | hudba, nová média, vzdělávání, mobilní aplikace, počítačové hry, e-learning, kvalitativní výzkum |
English key words: | music, new media, education, mobile application, computer games, e-learning, qualitative research |
Academic year of topic announcement: | 2015/2016 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 20.10.2015 |
Date of assignment: | 20.10.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 04.11.2015 |
Date and time of defence: | 14.09.2016 09:00 |
Date of electronic submission: | 31.07.2016 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je prozkoumat využití nových médii v hudebním vzdělávání v České republice. V první části práce bude prozkoumáno současné vědecké poznání v oblasti možností využití nových médií v hudebním vzdělávání. Teoretická část bude dále obsahovat přehled v současné době dostupných online výukových kurzů, her a aplikací včetně jejich popisu, základní typologie a kritického zhodnocení. V praktické části práce bude realizován kvalitativní výzkum s pedagogy. Následně bude zpracováno shrnutí konkrétních příkladů vhodného využití nových médií v hudebním online vzdělávání včetně odůvodnění jejich efektivity vycházejícího z teoretické části a výsledků kvalitativního výzkumu. Zamýšlená osnova: 1. Úvod 2. Teoretická část 2.1 Současný stav vědeckého poznání v oblasti využití nových médií v hudebním vzdělávání 2.2 Přehled dostupných her, aplikací a online kurzů (včetně popisu a základní typologie) 2.3 Kritické zhodnocení her, aplikací a online kurzů 3. Praktická část 3.1 Kvalitativní výzkum s pedagogy 3.2 Shrnutí konkrétních příkladů vhodného využití nových médií v hudebním online vzdělávání včetně odůvodnění jejich efektivity 4. Závěr Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
AMBROSE, A.S. [et al.] How learning works: seven research-based principles for smart teaching. San Francisco, CA: Jossey-Bass: 2010. CLARK, C. R. - MAYER, E. R. E-learning and the science of instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. San Francisco, CA: Pfeiffer, 2011. MAYER, E.R. Multimedia learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. HONS, Miloš: Hudební analýza. TOGGA: 2010 SCRUTON, Roger. Hudobná estetika. Hudobné centrum: 2009 ROSS, Alex. Zbývá jen hluk. ARGO, Dokořán: 2011 |