Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Motivace ke studiu dospělých posluchačů Pražské konzervatoře
Thesis title in Czech: Motivace ke studiu dospělých posluchačů Pražské konzervatoře
Thesis title in English: Adult Students at the Prague Conservatory and Their Motivation to Study
Key words: vzdělávání dospělých|formální vzdělávání|neformální vzdělávání|celoživotní učení|hudební vzdělávání|didaktika hudebního vzdělávání|Pražská konzervatoř|motivace ke studiu
English key words: adult education|formal education|informal education|lifelong learning|music education|music education didactics|Prague Conservatory|motivation to study
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Michal Šerák, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 21.09.2015
Date of assignment: 21.09.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 08.10.2015
Date and time of defence: 21.06.2017 00:00
Date of electronic submission:11.05.2017
Date of proceeded defence: 21.06.2017
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce je analyzovat motivaci dospělých studentů Pražské konzervatoře ke vzdělávání. Dílčím cílem je identifikovat prostřednictvím empirického šetření jejich umělecké a pracovní aspirace, které měly a mají vliv na volbu oblasti vzdělávání. Pomocí standardizovaného dotazníku práce zjišťuje vybrané aspekty studijní motivace a důvody k výběru konkrétního studijního oboru. Skupina respondentů je vymezena dospělými studenty Pražské konzervatoře s ukončeným středoškolským vzděláním s maturitou z jiné střední školy bez ohledu na jejich věk či délku studijního programu. Práce primárně vychází z odborné literatury z oblasti profesního a zájmového vzdělávání dospělých, didaktiky dospělých a hudebního vzdělávání. Závěr se zabývá srovnáním výsledků šetření s daty týkajícími se formálního studia hudby v České republice.

Předběžná struktura práce:

1 Vzdělávání dospělých
1.1 Profesní a zájmové vzdělávání dospělých
1.2 Formální vzdělávání dospělých
1.3 Neformální vzdělávání dospělých
2 Hudební vzdělávání
2.1 Vzdělávání v hudbě
2.2 Možnosti hudebního vzdělávání dospělých v České republice
2.2.1 Formální hudební vzdělávání
2.2.2 Neformální vzdělávání v hudbě
2.3 Pražská konzervatoř a její systém výuky
3 Empirické šetření – Motivace dospělých posluchačů Pražské konzervatoře ke studiu
4 Diskuze a komparace výsledků šetření s daty týkajícími se studia hudby v České republice
References
ALERBY, Eva a Cecilia FERM. Learning Music: Embodied Experience in the Life-World. Philosophy of Music Education Review, Vol. 13, No. 2. Bloomington: Indiana University Press, 2005. pp 177 – 185. ISSN 1063-5734.
FRYER, Bob a Malcolm BARBER. Lifelong Learning. RSA Journal, Vol. 148, No. 5494. London:Royal Society for the Encouragement of Arts, Manufactures and Commerce, 2000. pp 48 – 52. ISSN 0958-0433.
GEHRING, Thom. A Compendium of Material on the Pedagogy-Andragogy Issue. Journal of Correctional Education, Vol. 51, No. 1. Elkridge: Correctional Education Association, 2000. pp 151 – 163. ISSN 0022-0159.
KRYSTOŇ, Miroslav. Záujmové vzdelávanie v kontexte neformálneho vzdelávania. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, ročník č. 1, č. 1. Brno: Institut celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně, 2011. s. 33 – 43. ISSN 1804-526X.
MACINTYRE, Peter D., POTTER, K. Gillian a Jillian N. BURNS. The Socio-Educational Model of Music Motivation. Journal of Research in Music Education, Vol. 60, No. 2.Sage Publications, Inc., 2012. pp 129 – 144. Online ISSN 1945-0095.
MACKERACHER, Dorothy. Making Sense of Adult Learning. 2nd edition. Toronto: University of Toronto Press, 2004. 315 p. ISBN 0-8020-3778-X.
ŠERÁK, Michal a Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Kapitoly z teorie a praxe vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2009. 138 s. ISBN 978-80-213-2201-7.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 207 s. ISBN 978-80-7367-551-6.
VOJTĚCH, Jiří a Pavla PATEROVÁ. Vývoj vzdělanostní a oborové struktury žáků a studentů ve středním a vyšším odborném vzdělávání v ČR a v krajích ČR a postavení mladých lidí na trhu práce ve srovnání se stavem v EU 2014/2015. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2015.
WLODKOWSKI, Raymond J. Enhancing Adult Motivation to Learn. A Comprehensive Guide for Teaching All Adults. 3rd. edition. San Francisco: Jossey-Bass, 2008. 528 p. ISBN 978-0-7879-9520-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html