Výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole
Thesis title in Czech: | Výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole |
---|---|
Thesis title in English: | Classroom communication in lessons of educational science and psychology at secondary school |
Key words: | výuková komunikace, komunikace, pedagogická komunikace, interakce učitele a žáka, pedagogika, psychologie |
English key words: | classroom communication, communication, pedagogical communication, teacher-student interaction, educational science, psychology |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.06.2015 |
Date of assignment: | 30.06.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 20.05.2016 |
Date and time of defence: | 12.09.2017 00:00 |
Date of electronic submission: | 10.07.2017 |
Date of proceeded defence: | 12.09.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Guidelines |
Bakalářská práce se zaměřuje na výukovou komunikaci ve vyučovacích předmětech pedagogiky a psychologie na střední škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou.Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů výukové a pedagogické komunikace, včetně specifik oproti komunikaci sociální. Výzkumná část se zaměřuje na průběh výukové komunikace ve výuce pedagogiky a psychologie na střední škole a konkrétně sleduje, kdo ve výukové komunikaci převažuje, jaké jsou používány komunikační formy a metody, kdo komunikaci iniciuje a komparací výukové komunikace v jednotlivých předmětech. |
References |
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7 GAVORA, Peter. Pedagogická komunikácia v základnej škole. 1. vyd. Bratislava: Veda, 1988, 248 s. FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Překlad Karel Balcar. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0741-2. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 280 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3. KOLÁŘ, Zdeněk a Alena VALIŠOVÁ. Analýza vyučování. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 230 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2857-5 MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 s. Pedagogické a psychologické studie. ISBN 80-04-21854-7 MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 s., [12] s. obr. příl. ISBN 80-210-1070-3. NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 1999, 287 p. ISBN 8020006907. NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 171 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0738-1. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, str. 236. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-80-262-0085-7. |