Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole
Thesis title in Czech: Výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole
Thesis title in English: Classroom communication in lessons of educational science and psychology at secondary school
Key words: výuková komunikace, komunikace, pedagogická komunikace, interakce učitele a žáka, pedagogika, psychologie
English key words: classroom communication, communication, pedagogical communication, teacher-student interaction, educational science, psychology
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.06.2015
Date of assignment: 30.06.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 20.05.2016
Date and time of defence: 12.09.2017 00:00
Date of electronic submission:10.07.2017
Date of proceeded defence: 12.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zaměřuje na výukovou komunikaci ve vyučovacích předmětech pedagogiky a psychologie na střední škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou.Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů výukové a pedagogické komunikace, včetně specifik oproti komunikaci sociální. Výzkumná část se zaměřuje na průběh výukové komunikace ve výuce pedagogiky a psychologie na střední škole a konkrétně sleduje, kdo ve výukové komunikaci převažuje, jaké jsou používány komunikační formy a metody, kdo komunikaci iniciuje a komparací výukové komunikace v jednotlivých předmětech.
References
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7

GAVORA, Peter. Pedagogická komunikácia v základnej škole. 1. vyd. Bratislava: Veda, 1988, 248 s.

FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Překlad Karel Balcar. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0741-2.

HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 280 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.

KOLÁŘ, Zdeněk a Alena VALIŠOVÁ. Analýza vyučování. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 230 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2857-5

MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 s. Pedagogické a psychologické studie. ISBN 80-04-21854-7

MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 s., [12] s. obr. příl. ISBN 80-210-1070-3.

NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 1999, 287 p. ISBN 8020006907.

NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 171 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0738-1.

PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, str. 236.

ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-80-262-0085-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html