Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Učení se a vzdělávání v adaptačním procesu zaměstnanců
Thesis title in Czech: Učení se a vzdělávání v adaptačním procesu zaměstnanců
Thesis title in English: Learning and Education in the Adaptation Proces of Employees
Key words: adaptační proces, adaptace zaměstnanců, učení se v adaptačním procesu, vzdělávání v adaptačním procesu, vzdělávání zaměstnanců, hodnocení vzdělávání dospělých, ICT technologie využívané ve vzdělávání dospělých, nový zaměstnanec
English key words: adaptation process, adaptation of employees, learning in adaptation proces, education in adaptation proces, education of empolyees, reviews of adult education, ICT technologys using in education of adult, new employee
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.06.2015
Date of assignment: 29.06.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.09.2015
Date and time of defence: 01.09.2016 10:00
Date of electronic submission:29.07.2016
Date of proceeded defence: 01.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce bude analyzovat přístupy k učení se a vzdělávání zaměstnanců v adaptačním procesu, měřitelnost a hodnocení tohoto procesu a využívané pomůcky a ICT, které usnadňují proces učení se a vzdělávání. Teoretická východiska budu porovnávat s praxí společnosti Správa železniční dopravní cesty, s.o., ve které budu realizovat empirické šetření pomocí individuálních rozhovorů s pracovníky v různých fázích adaptačního procesu, což umožní porovnat získané informace vztahující se k období před začátkem adaptace, v průběhu i po jejím ukončení. V práci se budu nejprve věnovat adaptačnímu procesu zaměstnanců, poté se zaměřím na důležitost komunikace při předávání informací v průběhu procesu učení se a vzdělávání. Výraznou pozornost zaměřím na problematiku učení se a vzdělávání zaměstnanců v adaptačním procesu, zejména na různé přístupy k učení se a vzdělávání. Dále se budu zabývat pomůckami, sloužícími k vizualizaci, které jsou využívány v průběhu adaptačního procesu jako podpora učení se a vzdělávání a na měření a hodnocení výsledků učení se a vzdělávání v adaptačním procesu. V rozhovorech s pracovníky v rámci empirického šetření se zaměřím především na průběh jejich adaptačního procesu, na to, co se v jeho průběhu museli naučit, jak byly jejich výkony měřeny a následně hodnoceny a jaké pomůcky a ICT využívali v průběhu adaptačního procesu.


Předběžná struktura práce
1 Adaptační proces zaměstnanců
2 Vliv komunikace na učení se a vzdělávání v adaptačním procesu zaměstnanců
3 Učení se v adaptačním procesu
4 Vzdělávání v adaptačním procesu
5 Pomůcky a ICT využívané v průběhu adaptačního procesu jako podpora učení se a vzdělávání
6 Měřitelnost a hodnocení výsledků učení se a vzdělávání v adaptačním procesu
7 Empirické šetření: Učení se a vzdělávání v adaptačním procesu zaměstnanců společnosti Správa železniční dopravní cesty, s.o.
References
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů, Praha: Grada Publishing, 2007, 800 s., ISBN 978-80-247-1407-3
BANDURA, Albert. Social Learning Theory, Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1977,
247 p., ISBN 0-13-816744-3.
BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých, Praha: VOX, 2011,
200 s., ISBN 978-80-87480-00-7.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání, Praha: Grada Publishing, 2010,
208 s., ISBN 978-80-247-2914-5.
BĚLOHLÁVEK, František. Organizační chování, Olomouc: Rubico, 1996, 343 s., ISBN 80-85839-09-1.
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání, Praha: Portál, 1998, 248 s., ISBN 80-7178-216-5
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků, Praha: Grada Publishing, 2007, 240 s., ISBN 978-80-247-1457-8.
ILLERIS, Knud. The fundamentals of workplace learning: understanding how people learn in working life, London: Routledge, 2011, 179 p., ISBN 9780-41-557907-0.
Interní materiály organizace SŽDC, s.o.
JARVIS, Peter. Adult education and lifelong learning. Theory and practise, London: RoutledgeFalmer, 2004, Dostupné z:http://katalog.npmk.cz/documents/431551;jsessionid=C24C75B7670000E7E4F6897141753A3F.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky, Praha: Management Press, 2007, 399 s., ISBN 978-80-7261-168-3.
MILKOVICH, George., BOUDREAU, John. Řízení lidských zdrojů, Praha: Grada Publishing, 1993, 936 s., ISBN 80-85623-29-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých, Plzeň: Fraus, 2005, 202 s., ISBN 80-7238-220-9.
ROGERS, Alan. Teaching Adults, London: Open University Press, 2010, 362 p., ISBN 9780335240364.
ŠTIKAR, Jiří., RYMEŠ, Milan., RIEGEL, Karel., HOSKOVEC, Jiří. Psychologie ve světě práce, Praha: Karolinum, 2003, 461 s., ISBN 80-246-0448-5.
TURECKIOVÁ, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách, Praha: Grada Publishing, 2004, 172. s., ISBN 80-247-0405-6.
VODÁK, Josef. Efektivní vzdělávání zaměstnanců, Praha: Grada Publishing, 2011, 240 s., ISBN 978-80-247-3651-8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html