Učení se a vzdělávání v adaptačním procesu zaměstnanců
Thesis title in Czech: | Učení se a vzdělávání v adaptačním procesu zaměstnanců |
---|---|
Thesis title in English: | Learning and Education in the Adaptation Proces of Employees |
Key words: | adaptační proces, adaptace zaměstnanců, učení se v adaptačním procesu, vzdělávání v adaptačním procesu, vzdělávání zaměstnanců, hodnocení vzdělávání dospělých, ICT technologie využívané ve vzdělávání dospělých, nový zaměstnanec |
English key words: | adaptation process, adaptation of employees, learning in adaptation proces, education in adaptation proces, education of empolyees, reviews of adult education, ICT technologys using in education of adult, new employee |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR) |
Supervisor: | PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 29.06.2015 |
Date of assignment: | 29.06.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 22.09.2015 |
Date and time of defence: | 01.09.2016 10:00 |
Date of electronic submission: | 29.07.2016 |
Date of proceeded defence: | 01.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem bakalářské práce bude analyzovat přístupy k učení se a vzdělávání zaměstnanců v adaptačním procesu, měřitelnost a hodnocení tohoto procesu a využívané pomůcky a ICT, které usnadňují proces učení se a vzdělávání. Teoretická východiska budu porovnávat s praxí společnosti Správa železniční dopravní cesty, s.o., ve které budu realizovat empirické šetření pomocí individuálních rozhovorů s pracovníky v různých fázích adaptačního procesu, což umožní porovnat získané informace vztahující se k období před začátkem adaptace, v průběhu i po jejím ukončení. V práci se budu nejprve věnovat adaptačnímu procesu zaměstnanců, poté se zaměřím na důležitost komunikace při předávání informací v průběhu procesu učení se a vzdělávání. Výraznou pozornost zaměřím na problematiku učení se a vzdělávání zaměstnanců v adaptačním procesu, zejména na různé přístupy k učení se a vzdělávání. Dále se budu zabývat pomůckami, sloužícími k vizualizaci, které jsou využívány v průběhu adaptačního procesu jako podpora učení se a vzdělávání a na měření a hodnocení výsledků učení se a vzdělávání v adaptačním procesu. V rozhovorech s pracovníky v rámci empirického šetření se zaměřím především na průběh jejich adaptačního procesu, na to, co se v jeho průběhu museli naučit, jak byly jejich výkony měřeny a následně hodnoceny a jaké pomůcky a ICT využívali v průběhu adaptačního procesu.
Předběžná struktura práce 1 Adaptační proces zaměstnanců 2 Vliv komunikace na učení se a vzdělávání v adaptačním procesu zaměstnanců 3 Učení se v adaptačním procesu 4 Vzdělávání v adaptačním procesu 5 Pomůcky a ICT využívané v průběhu adaptačního procesu jako podpora učení se a vzdělávání 6 Měřitelnost a hodnocení výsledků učení se a vzdělávání v adaptačním procesu 7 Empirické šetření: Učení se a vzdělávání v adaptačním procesu zaměstnanců společnosti Správa železniční dopravní cesty, s.o. |
References |
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů, Praha: Grada Publishing, 2007, 800 s., ISBN 978-80-247-1407-3
BANDURA, Albert. Social Learning Theory, Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1977, 247 p., ISBN 0-13-816744-3. BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých, Praha: VOX, 2011, 200 s., ISBN 978-80-87480-00-7. BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání, Praha: Grada Publishing, 2010, 208 s., ISBN 978-80-247-2914-5. BĚLOHLÁVEK, František. Organizační chování, Olomouc: Rubico, 1996, 343 s., ISBN 80-85839-09-1. BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání, Praha: Portál, 1998, 248 s., ISBN 80-7178-216-5 HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků, Praha: Grada Publishing, 2007, 240 s., ISBN 978-80-247-1457-8. ILLERIS, Knud. The fundamentals of workplace learning: understanding how people learn in working life, London: Routledge, 2011, 179 p., ISBN 9780-41-557907-0. Interní materiály organizace SŽDC, s.o. JARVIS, Peter. Adult education and lifelong learning. Theory and practise, London: RoutledgeFalmer, 2004, Dostupné z:http://katalog.npmk.cz/documents/431551;jsessionid=C24C75B7670000E7E4F6897141753A3F. KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky, Praha: Management Press, 2007, 399 s., ISBN 978-80-7261-168-3. MILKOVICH, George., BOUDREAU, John. Řízení lidských zdrojů, Praha: Grada Publishing, 1993, 936 s., ISBN 80-85623-29-3. MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika profesního vzdělávání dospělých, Plzeň: Fraus, 2005, 202 s., ISBN 80-7238-220-9. ROGERS, Alan. Teaching Adults, London: Open University Press, 2010, 362 p., ISBN 9780335240364. ŠTIKAR, Jiří., RYMEŠ, Milan., RIEGEL, Karel., HOSKOVEC, Jiří. Psychologie ve světě práce, Praha: Karolinum, 2003, 461 s., ISBN 80-246-0448-5. TURECKIOVÁ, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách, Praha: Grada Publishing, 2004, 172. s., ISBN 80-247-0405-6. VODÁK, Josef. Efektivní vzdělávání zaměstnanců, Praha: Grada Publishing, 2011, 240 s., ISBN 978-80-247-3651-8. |