Result/inference discourse connectives in academic texts
Thesis title in Czech: | Rezultativní diskurzní konektory v odborném textu |
---|---|
Thesis title in English: | Result/inference discourse connectives in academic texts |
Key words: | rezultativní konektory, frekvence, postavení, dosah, odborný styl, pokročilí studenti angličtiny jako cizího jazyka |
English key words: | result/inference connectives, frequency, position, scope, academic writing, advanced EFL learners |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Department of the English Language and ELT Methodology (21-UAJD) |
Supervisor: | doc. PhDr. Markéta Malá, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 25.06.2015 |
Date of assignment: | 25.06.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.06.2015 |
Date and time of defence: | 01.02.2017 00:00 |
Date of electronic submission: | 09.01.2017 |
Date of proceeded defence: | 01.02.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Gabriela Brůhová, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce porovná užívání větných modifikátorů sloužících jako prostředky textové návaznosti v profesionálním odborném textu a v esejích vysokoškolských studentů. Zaměří se na sémantickou třídu konektorů, které Biber a kol. (1991: 877) označují jako ‚result-inference‘ (typ ‚transitions‘ v terminologii Hylanda a Tse, 2004), např. thus, therefore, then, so, hence, as a result. Práce popíše a porovná realizační formy, postavení ve větě, frekvenci a distribuci tohoto typu konektorů v obou typech textů. Bude si přitom všímat i alternativních způsobů vyjadřování rezultativních vztahů (spojky, vedlejší věty ap.). Na základě sekundární literatury lze čekat, že ve studentských pracích bude repertoár konektorů odlišný od odborných článků, bude se lišit také jejich postavení ve větě a frekvence v textu (i když na tom, zda studenti konjunkty nadužívají nebo jich užívají méně než odborníci, se publikované studie neshodují). Bude shromážděn srovnatelný korpus studentských prací (elektronicky odevzdávané literární eseje studentů bakalářského studia anglistiky) a článků publikovaných v britských odborných časopisech stejného zaměření. Diplomová práce provede nejprve na menším vzorku textů detailní kvalitativní analýzu a identifikuje různé prostředky vyjadřování rezultativních vztahů. Konektory, které budou takto identifikovány, budou pak využity v druhé, kvantitativně-kvalitativní korpusově založené části práce, která bude vycházet z konkordancí vybraných konektorů v obou typech textů. |
References |
Barton, E.L. (1995). Contrastive and non-contrastive connectives: Metadiscourse functions in argumentation. Written Communication, 12, 219–239. Biber D. et al.(1999). Longman grammar of spoken and written English. Harlow: Longman. Chen, C.W.- Y. (2006). The use of conjunctive adverbials in the academic papers of advanced Taiwanese EFL learners. International Journal of Corpus Linguistics 11, 330–345. Granger, S., & Tyson, S. (1996). Connector usage in the English essay writing of native and non-native EFL speakers of English. World Englishes, 15, 17–27. Hyland, K. (2000). Disciplinary discourses: Social interactions in academic writing. Harlow: Longman. Hyland, K., & Tse, P. (2004). Metadiscourse in academic writing: A reappraisal. Applied Linguistics, 25, 156–177. Shaw, P. (2009). Linking adverbials in student and professional writing in literary studies: What makes writing mature. In Charles, M. et al. Academic Writing. At the Interface of Corpus and Discourse. London: Continuum, 215-235. Swales, J. (2004). Research genres. Cambridge: Cambridge University Press. Taboada, M. T. (2009). Implicit and explicit coherence relations. In: Renkema, J. (ed.) Discourse, Of Course: An Overview of Research in Discourse Studies. Amsterdam, Philadelphia: Benjamins. 127-140. |