Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera
Thesis title in Czech: Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera
Thesis title in English: Key Ideas of Franz Pöggeler´s Andragogical Concept
Key words: Franz Pöggeler, andragogika, vzdělávací proces, partnerství vzdělavatele a účastníka vzdělávání dospělých, plná dospělost, pomoc v životě, dialog, křesťanský aspekt
English key words: Franz Pöggeler, andragogy, educational process, partnership between an educator and an adult learner, full maturity, help in a life, dialogue, Christian aspect
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Michal Šerák, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.06.2015
Date of assignment: 25.06.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 08.10.2015
Date and time of defence: 01.02.2017 00:00
Date of electronic submission:28.07.2016
Date of proceeded defence: 01.02.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce bude na základě analýzy primárních zdrojů identifikovat, interpretovat a systematizovat klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera a poskytnout ucelený obraz Pöggelerovy koncepce andragogiky. Pöggeler je považován za jednoho ze zakladatelů andragogiky jako samostatné vědní disciplíny, jeho dílo však dosud nebylo přeloženo do češtiny a v České republice není příliš známé. Stěžejním zdrojem analýzy bude základní Pöggelerova andragogická publikace Erwachsenenbildung: Einführung in die Andragogik. Pöggelerovo dílo bude zkoumáno v kontextu vývoje andragogiky a pozornost bude věnována i životní a profesní dráze autora a jeho inspiračním zdrojům. Rešerše tematicky relevantních Pöggelerových publikací a jejich komparace povedou ke kritickému zhodnocení klíčových myšlenek, kterému bude věnována samostatná kapitola v závěru práce. Pöggelerovy andragogické myšlenky zde budou rovněž konfrontovány s názory vybraných autorů.

Předběžná struktura práce:

1 Dobové kontexty díla Franze Pöggelera

1.1 Historický a společenský kontext díla Franze Pöggelera

1.2 Andragogický kontext díla Franze Pöggelera

2 Životní a profesní dráha Franze Pöggelera

3 Inspirační zdroje Franze Pöggelera

3.1 Wilhelm Flitner

3.2 Eduard Weitsch

3.3 Magda Kelber

4 Klíčové andragogické myšlenky Franze Pöggelera

5 Kritika díla Franze Pöggelera
References
MATULČÍK, Július. Teórie výchovy a vzdelávania dospělých v zahraničí. 1. vyd. Bratislava: Gerlach Print, 2004. ISBN 80-89142-02-8.


PADBERG, Rudolf, Franz PÖGGELER a Walter LEIRMANN. Bildung als Dialog. Osnabrück: Verlag A. Fromm, 1965.


PÖGGELER, Franz. Erwachsenenbildung: Einführung in die Andragogik.Stuttgart:Verlag: W. Kohlhammer, 1974. ISBN 10: 3170014803.


PÖGGELER, Franz (Hrsg.). Erwachsenenbildung im Wandel der Gesellschaft. Frankfurt am Main: Akademische Verlagsgesellschaft, 1971. ISBN 3-400-00132-5.


PÖGGELER, Franz. Katholische Erwachsenenbildung. München: Kösel-Verlag, 1965.


PÖGGELER, Franz. Methoden der Erwachsenenbildung. 4., erg. Aufl. Freiburg im Breisgau: Freiburger Graphische Betriebe, 1975. ISBN 3-451-14191-4.


PÖGGELER, Franz (ed.). The State and Adult Education: Historical and Systematical Aspects. Vol.4.Frankfurt am Main: Peter Lang, 1990. ISBN 3-631-42011-0.


ŠKODA, Kamil. Kapitoly z dějin andragogiky. 1. vyd.Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-326-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html