Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Specifika a práce škol při nemocnici
Thesis title in Czech: Specifika a práce škol při nemocnici
Thesis title in English: Special workload and school curriculum in Hospitals
Key words: Škola při nemocnici|nemocnice|nemocné dítě|zdravotní znevýhodnění|hospitalizované dítě|dlouhodobá hospitalizace|role učitele|vyučovací proces|léčba|rodina nemocného dítěte…
English key words: School at a hospital|hospital|sick child|disability|hospitalized child|long-term hospitalization|teacher role|teaching process|treatment|sick child's family ...
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.06.2015
Date of assignment: 24.06.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 30.11.2017
Date and time of defence: 30.01.2018 11:00
Date of electronic submission:14.12.2017
Submitted/finalized: committed by student
Opponents: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky základních škol při nemocnicích, výukou hospitalizovaných dětí a pedagogy, kteří na těchto školách působí. Práce si klade za cíl přinést základní informace o problematice škol při nemocnicích, seznámit čtenáře s jejich posláním, náročností a důležitostí a ukázat rozdíly práce na běžných a těchto školách.
V první části práce jsou obsaženy teoretické informace shrnující poznatky týkající se historie a současnosti škol při nemocnicích, odlišností škol při nemocnicích od běžných škol. Dále se práce v této části zaměřuje na rozdílnost práce s žáky na odděleních, kde jsou děti hospitalizovány dlouhodobě a na odděleních, kde jsou hospitalizovány krátkodobě. Nakonec se práce zabývá postavením a rolí učitelů na těchto školách.
Druhá, výzkumná část práce, obsahuje vyhodnocení dotazníků zpracovaných učiteli těchto škol. Šířeji je zde popsáno fungování školy při FN Motol. Cílem výzkumné části jezmapovat reálnou situaci škol při nemocnicích z pohledu učitelů z těchto základních škol.
References
DLOUHÁ, Jana a Martin DLOUHÝ. Pedagogická podpora nemocného dítěte. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-838-7.
PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2968-8.
VACUŠKOVÁ, Miluše. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. 1. část. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. ISBN 978-80-7013-491-7.
PLEVOVÁ, Ilona. Ošetřovatelství II. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3558-0.
PLEVOVÁ, Marie. Dítě se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v rodinné terapii: učební text. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4372-5.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 3. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1.
MÜLLER, Oldřich. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0231-9.
VALENTA, Milan. Herní specialista v somatopedii. 2., přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0763-9.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava a Michal KLIMOVIČ. Péče o kriticky nemocné dítě. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005. ISBN 80-7013-427-5.
KÁBELE, František. Somatopedie: Učebnice speciální pedagogiky tělesně a zdravotně postižené mládeže. Praha: Karolinum (nakladatelství), 1993. ISBN 80-7066-533-5.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html