Estetika dramatického umění Otakara Zicha a problematika vnitřně hmatového vnímání
Thesis title in Czech: | Estetika dramatického umění Otakara Zicha a problematika vnitřně hmatového vnímání |
---|---|
Thesis title in English: | Otakar Zich’s The Aesthetics of Dramatic Art and the issue of inner–tactile perception |
Key words: | Otakar Zich, Estetika dramatického umění, vnitřní hmat, propriocepce, dramatické dílo, vjem |
English key words: | Otakar Zich, The aesthetics of dramatic art, inner-tactile perception, proprioception, dramatic art, perception |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Aestetics (21-KEST) |
Supervisor: | Mgr. Martin Kaplický, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 22.06.2015 |
Date of assignment: | 22.06.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 24.07.2015 |
Date and time of defence: | 14.09.2016 10:00 |
Date of electronic submission: | 24.08.2016 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Roman Dykast, CSc. |
Guidelines |
Bakalářská práce se zaměří na koncepci dramatického umění Otakara Zicha, především pak na jeho pojetí tzv. vnitřně hmatového vnímání. Práce bude postupovat ve třech základních krocích. Nejprve budou představeny východiska a základní rysy Zichovy teorie dramatického umění, následně se autorka pokusí v jeho teorii lokalizovat význam tzv. vnitřního hmatu a v závěrečné kapitole se pokusí jeho úvahy o roli vnitřního hmatu v estetickém prožitku propojit se současnými úvahami o propriocepci a jejím vztahu k estetickému prožitku. |
References |
ZICH, Otakar: Estetika dramatického umění: Teoretická dramaturgie. Praha: Panorama, 1986. MUKAŘOVSKÝ, Jan: K dnešnímu stavu teorie divadla. In: Studie I. Brno: Host, 2007. MUKAŘOVSKÝ, Jan: K jevištnímu dialogu. In: Studie I. Brno: Host, 2007. BULLOUGH, Edward: ‘Psychická distance’ jako faktor v umění a estetický princip. Estetika, Vol. 32, No. 1, 1995. GUYAU, Jean-Marie: Umenie ako výraz života: Výber z diela, Bratislava: Slov. spis., 1955. MONTERO, Barbara: Proprioception as an aesthetic sense. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 64:2, 2006. PRADIER, Jean-Marie: Theatre and Biology. Odin Teatret Archives, 1980. PRADIER, Jean-Marie: Towards a Biological Theory of the Body in Performance. New Theatre Quarterly, 6, 1990. |