Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Role mateřské školy ve čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku
Thesis title in Czech: Role mateřské školy ve čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku
Thesis title in English: Role of kindergartens in reading literacy in preschoolage children
Key words: Čtenářská gramotnost|čtenářství|mateřské školy|předčtenářské dovednosti|předškolní děti|předškolní vzdělávání
English key words: Reading literacy|readership|kindergartens|pre-reading skills|preschool children|preschool education
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.06.2015
Date of assignment: 18.06.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 20.07.2015
Date and time of defence: 12.06.2017 09:00
Date of electronic submission:05.05.2017
Date of proceeded defence: 12.06.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Osnova:
1. Obecný vhled do problematiky čtenářství u dětí
2. Legislativa předškolního vzdělávání
3. (Pre) čtenářské dovednosti u dětí předškolního věku
4. Rozvoj čtení- grafomotorika, jemná motorika, pomůcky a metody
5. Role mateřské školy ve vzdělávání a podpory čtenářské gramotnosti u předškolních dětí
6. Role knihovny ve vzdělávání a podpory čtenářství u dětí

Anotace (cíl práce):
Diplomová práce se bude zabývat (pre) čtenářstvím u dětí předškolního věku. V tomto období se děti připravují na vstup do základní školy a je důležité, aby měly osvojeny alespoň základní návyky pro snadnější nástup na ZŠ. Role mateřských škol je důležitá. Bude provedena analýza legislativy, rámcovými vzdělávacími programy a dalšími materiály, na základě kterých mateřské školy pracují. Bude proveden průzkum, jakou úlohu hraje mateřská škola ve vzdělávání a jak s dětmi učitelky
v MŠ pracují. Dále bude také zmapováno, jakou roli mohou zastat v tomto období knihovny, a jaké mohou nabídnout vzdělávací programy.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
1) BÜYÜKTAŞKAPU, Sema. Effect of Family Supported Pre-Reading Training Program Given to Children in Preschool Education Period on Reading Success in Primary School. Educational Sciences: Theory & Practice [online]. 2012, roč. 12, č. 1, s. 8 [cit. 2015-04-19]. Dostupné z:http://web.b.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=c8b2b4e1-bd16-4645-a984-8813ef793a79%40sessionmgr110&vid=6&hid=106.
2) Centrum dětského čtenářství. KNIHOVNA JIŘÍHO MAHENA V BRNĚ. O Centru [online]. 2009-2015 [cit. 2015-04-19]. Dostupné z:http://www.kjm.cz/o-centru.
3) Desatero pro rodiče dětí předškolního věku. MATEŘSKÁ ŠKOLA BRNO, Tišnovská 169, p.o. Desatero pro rodiče dětí předškolního věku [online]. 2011 [cit. 2015-04-19]. Dostupné z:http://www.mstisnovska.cz/desatero/desatero-pro-rodice-deti-predskolniho-veku.
4) FRIENDLAENDEROVÁ, Hana a Lucie VRBKOVÁ. České děti jako čtenáři: Mediaresearch. Mediaresearch: výzkumná zpráva. Praha, 2014. 119 s.
5) MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, mládeže a tělovýchovy. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. 2013-2015 [cit. 2015-04-19]. Dostupné z:http://www.msmt.cz/.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html