Současnost a budoucnost tabletových periodik v České Republice
Thesis title in Czech: | Současnost a budoucnost tabletových periodik v České Republice |
---|---|
Thesis title in English: | The present and the future of the tablet periodicals in Czech Republic |
Key words: | tabletový magazín, tabletový časopis, tablet, časopis, inzerce, interaktivita |
English key words: | tablet magazine, tablet, magazine, advertising, interactivity |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 17.06.2015 |
Date of assignment: | 17.06.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 25.06.2015 |
Date and time of defence: | 14.09.2016 09:00 |
Date of electronic submission: | 25.07.2016 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce si klade za cíl zmapovat český trh tabletových periodik a popsat možné přístupy k jejich tvorbě a distribuci. Po nastínění historického vývoje a zmapování českého trhu v této oblasti budou presentovány možné přístupy k produkci. Praktická část se pak zaměří na srovnání a kritické zhodnocení odlišností variant (vydání tabletového versus vydání tištěné, popř. versus podoba vydání webové). Pozornost bude mj. věnována zastoupení reklam a jednotlivých žurnalistických žánrů v jednotlivých typech periodiky. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
KAWOHL, Constantin. Magazines in a Digital Lunchbox How can Magazines on Tablet Devices like the Apple iPad help evolve Editorial Design and Reader Experience?. München: GRIN Verlag GmbH, 2011. ISBN 9783640877430. HOGARTH, Mary a John JENKINS. How to launch a magazine in this digital age. New York: Bloomsbury Academic, 2014 ., ix, 221 p. ISBN 978-1441177995. PHILLIPS, Lorraine. Publish your first digital magazine: taking you from concept to delivery. 195 pages. ISBN 09-889-5350-1. NICHOLAS, Don, Ed COBRUN, Mary VAN DOREN a Amanda MACARTHUR. Digital Magazine Publishing: Creating Digital Magazines in a Tablet Publishing World. Boston: Mequoda Group LLC, 2014, 195 pages. ISBN 978-0977678709. |