Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Současnost a budoucnost tabletových periodik v České Republice
Thesis title in Czech: Současnost a budoucnost tabletových periodik v České Republice
Thesis title in English: The present and the future of the tablet periodicals in Czech Republic
Key words: tabletový magazín, tabletový časopis, tablet, časopis, inzerce, interaktivita
English key words: tablet magazine, tablet, magazine, advertising, interactivity
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.06.2015
Date of assignment: 17.06.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.06.2015
Date and time of defence: 14.09.2016 09:00
Date of electronic submission:25.07.2016
Date of proceeded defence: 14.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce si klade za cíl zmapovat český trh tabletových periodik a popsat možné přístupy k jejich tvorbě a distribuci. Po nastínění historického vývoje a zmapování českého trhu v této oblasti budou presentovány možné přístupy k produkci. Praktická část se pak zaměří na srovnání a kritické zhodnocení odlišností variant (vydání tabletového versus vydání tištěné, popř. versus podoba vydání webové). Pozornost bude mj. věnována zastoupení reklam a jednotlivých žurnalistických žánrů v jednotlivých typech periodiky.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
KAWOHL, Constantin. Magazines in a Digital Lunchbox How can Magazines on Tablet Devices like the Apple iPad help evolve Editorial Design and Reader Experience?. München: GRIN Verlag GmbH, 2011. ISBN 9783640877430.
HOGARTH, Mary a John JENKINS. How to launch a magazine in this digital age. New York: Bloomsbury Academic, 2014 ., ix, 221 p. ISBN 978-1441177995.
PHILLIPS, Lorraine. Publish your first digital magazine: taking you from concept to delivery. 195 pages. ISBN 09-889-5350-1.
NICHOLAS, Don, Ed COBRUN, Mary VAN DOREN a Amanda MACARTHUR. Digital Magazine Publishing: Creating Digital Magazines in a Tablet Publishing World. Boston: Mequoda Group LLC, 2014, 195 pages. ISBN 978-0977678709.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html