Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Hyperaktivita (ADHD) – spouštěcí a protektivní faktory
Thesis title in Czech: Hyperaktivita (ADHD) – spouštěcí a protektivní faktory
Thesis title in English: Hyperactivity (ADHD) – releasing and protective factors
Key words: ADHD|ADD|hyperaktivita|pedagogická psychologie
English key words: ADHD|ADD|hyperactivity|pedagogical psychology
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Jaroslav Šturma
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.06.2015
Date of assignment: 15.06.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 26.07.2017
Date and time of defence: 07.09.2017 00:00
Date of electronic submission:26.07.2017
Date of proceeded defence: 07.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Veselá, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zaměří na jev, který se v naší společnosti objevuje se stále nabývající intenzitou a četností. Zabývat se bude v první řadě přístupy, s jakými bylo a je na tento jev nazíráno spolu se základními subtypy této poruchy. Dále také na činitele, které hyperaktivitu spouštějí a ovlivňují, jako je například kvalita rodinného prostředí či digitalizace našeho světa. Zaměří se také na spor, který vznikl v oblasti léčby ADHD a na to, jakým způsobem jsou děti s touto poruchou začleňovány do vzdělávacího procesu.
Empirická část se zaměří na návrh výzkumného projektu, který se bude věnovat vzorku dětí mladšího školního věku, v rámci kterého by formou rozhovoru s rodiči měly být shledávány facilitující a protektivní faktory rozvoje hyperaktivity.
References
Drtílková, I., & Šerý, O. (2007). Hyperkinetická porucha / ADHD. (1. vyd., 268 s.) Praha: Galén.

Michalová, Z. (2011). ADD/ADHD v kontextu poruch chování. (Vyd. 1., 120 s.) Liberec: Technická univerzita v Liberci.

Munden, A., & Arcelus, J. (2008). Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. (Vyd. 3., 119 s., Překlad Dagmar Tomková). Praha: Portál.

Paclt, I. (2007). Hyperkinetická porucha a poruchy chování. (Vyd. 1., 234 s.) Praha: Grada.

Paclt, I., Ptáček, R., & Florian, J. (2006). Hyperaktivita. (28 s.) Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí.

Silver, A., & Hagin, R. (c2002). Disorders of learning in childhood. (2nd ed., xiv, 658 p.) New York: J. Wiley.

Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. (1. vyd., 522 s.) Praha: Portál.

Zelinková, O. (2003). Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. (10., zcela přeprac. a rozš. vyd., 263 s.) Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html