Využití diagnostické baterie LPAD ve výzkumu i v diagnostice
Thesis title in Czech: | Využití diagnostické baterie LPAD ve výzkumu i v diagnostice |
---|---|
Thesis title in English: | The application of the LPAD test battery in reasearch and diagnostics |
Key words: | dynamická diagnostika|kognitivní modifikovatelnost|LPAD|učební potenciál|zkušenost zprostředkovaného učení |
English key words: | cognitive modifiability|dynamic assessment|learning propensity|LPAD|mediated learning experience |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 15.06.2015 |
Date of assignment: | 15.06.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 23.06.2015 |
Date and time of defence: | 21.06.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 10.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 21.06.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Vladěna Janoušková |
Guidelines |
Práce bude zaměřena na diagnostickou baterii LPAD (Learning propensity assessment device), jejímž autorem je Reuven Feuerstein. V úvodní části práce budou představeny obecné principy dynamického vyšetření. Nosná část práce bude obsahovat samotný popis baterie a její využití. Další část bude věnována specifickým oblastem i konkrétním případům využití baterie LPAD ve světě. Důraz bude kladen na využití metody LPAD pro výzkumné účely i její prověření coby validního diagnostického nástroje, který představuje adekvátní alternativu statickému vyšetření. Proto bude část kapitoly také zaměřena na porovnání výsledků získaných dynamickými a statickými, tj. standardizovanými postupy diagnostiky. Cílem práce bude komplexní zmapování a shrnutí možností využití baterie LPAD v různých kulturách, s různými cílovými skupina, za výzkumnými i diagnostickými účely. V empirické části práce bude navržen výzkum, jenž by prokázal využití metody LPAD v našich podmínkách. |
References |
Chaffey, G., & Bailey, S. (2008). The Use of Dynamic Testing to Reveal High Academic Potential and Under-Achievement in a Culturally Different Population. Gifted Education International, vol. 24(issue 1), pp. 67-81. Feuerstein, R. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení. (1. české vyd., 473 s., Překlad Věra Pokorná). Praha: Karolinum. Feuerstein, R., Feuerstein, R., Falik, L., & Rand, Y. (2002). The dynamic assessment of cognitive modifiability: the learning propensity assessment device : theory, instruments and techniques. (Rev. and expanded ed.) Jerusalem, Israel: ICELP Press. Hadas-Lidor, N., Katz, N., Tyano, S., & Weizman, A. (2001). Effectiveness of dynamic cognitive intervention in rehabilitation of clients with schizophrenia. Clinical Rehabilitation, vol. 15(issue 4), pp. 349-359. Haywood, C., & Lidz, C. (2007). Dynamic assessment in practice: clinical and educational applications. (xix, 399 p.) New York: Cambridge University Press. Lebeer, J., Partanen, P., Candeias, A., Grácio, M. L., Bohacs, K., Sønnesyn, G., Van de Veire, H., Van Trimpont et al. (2013). The Need for a More Dynamic and Ecological Assessment of Children Experiencing Barriers to Learning to move towards Inclusive Education: a Summary of Results of the Daffodil Project. Transylvanian Journal of Psychology, Special Issue, 175-205. Shih, J., Ku, D., & Hung, S. (2013). Enhancing the Learning Achievements and Attitudes of Taiwan Vocational School Students in Accounting with the Dynamic Assessment System. Journal of Educational Computing Research, vol. 49(issue 3), pp. 345-362. |