Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Informační podpora v oblasti softwarových simulátorů v lékařské výuce
Thesis title in Czech: Informační podpora v oblasti softwarových simulátorů v lékařské výuce
Thesis title in English: Information support in the area of software simulators in medical education
Key words: lékařské simulátory, informační podpora, výuka, informační základna, repozitář, referenční manažer, myšlenkové mapy
English key words: medical simulators, information support, education, information base, repository, reference manager, mind maps
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: doc. MUDr. Jiří Kofránek, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 12.06.2015
Date of assignment: 12.06.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.06.2015
Date and time of defence: 02.09.2016 09:00
Date of electronic submission:20.07.2016
Date of proceeded defence: 02.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D.
 
 
 
Advisors: doc. PhDr. Richard Papík, Ph.D.
Guidelines
Cíl: Popis a základní analýza vývoje a užití softwarových simulátorů v lékařské výuce z hlediska informační podpory.
Osnova:
1. Úvod
2. Význam a poslání softwarových simulátorů v lékařských vědách.
3. Informační základna v ČR a ve světě pro oblast softwarových simulátorů v lékařské výuce.
4. Informační podpora vybraných významných světových pracovišť v oblasti tvorby a využití softwarových simulátorů v lékařské výuce.
5. Závěr
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
KOFRÁNEK, Jiří a Jiří HOZMAN.Pacientské simulátory. Praha: Creative Connections s.r.o., 2013. ISBN 978-80-904326-6-6. Dostupné z:http://www.creativeconnections.cz/pacientskeSimulatory
KOFRÁNEK, Jiří a Tomáš KULHÁNELK. Lékařské simulátory. In:Medsoft 2014. Praha: Creative Connections s. r. o., 2014, s. 123-147. ISBN 978-80-86742-38–0 ISSN 1803-8115. Dostupné z:http://www.creativeconnections.cz/medsoft/2014.html
YUAN, Hao Bin, Beverly A. WILLIAMS, Jin Bo FANG a Qian Hong YE. A systematic review of selected evidence on improving knowledge and skills through high-fidelity simulation.Nurse Education Today[online]. 2012, vol. 32, issue 3, s. 294-298 [cit. 2015-04-28]. DOI: 10.1016/j.nedt.2011.07.010. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0260691711001833
KHALAILA, Rabia. Simulation in nursing education: An evaluation of students' outcomes at their first clinical practice combined with simulations.Nurse Education Today[online]. 2014, vol. 34, issue 2, s. 252-258 [cit. 2015-04-28]. DOI: 10.1016/j.nedt.2013.08.015. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0260691713003067
SHINNICK, Mary Ann a Mary A. WOO. The effect of human patient simulation on critical thinking and its predictors in prelicensure nursing students.Nurse Education Today[online]. 2013, vol. 33, issue 9, s. 1062-1067 [cit. 2015-04-28]. DOI: 10.1016/j.nedt.2012.04.004. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0260691712001098
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html