Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využívání multimediálních učebních pomůcek studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách Jedličkova ústavu
Thesis title in Czech: Využívání multimediálních učebních pomůcek studenty se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách Jedličkova ústavu
Thesis title in English: The use of multimedia teaching aids by students with special educational needs in secondary schools of the Jedlicka Institute
Key words: multimediální učební pomůcky|informační společnost|trendy ve vzdělávání|modernizace výuky|počítač|internet
English key words: multimedia teaching aids|information society|trends in education|modernization of teaching|computer|internet
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 12.06.2015
Date of assignment: 12.06.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 19.04.2016
Date and time of defence: 12.09.2017 00:00
Date of electronic submission:12.07.2017
Date of proceeded defence: 12.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Kristýna Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zabývá úlohou multimediálních učebních pomůcek ve výuce studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve specifickém prostředí středních škol Jedličkova ústavu.
Cílem diplomové práce je pomocí pedagogického výzkumu zjistit míru využívání multimediálních učebních pomůcek a postoje studentů k multimediálním učebním pomůckám ve výuce .

Předběžná osnova:
V teoretické části práce charakterizuje protředí středních škol Jedličkova ústavu, představuje a specifikuje diagnózy studentů.
Je také vymezen termín multimediální učební pomůcka, se kterým je dále v práci pracováno.
Praktická část práce představuje pedagogický výzkum na středních školách Jedličkova ústavu, východiska, výsledky a zhodnocení.
References
Literatura věnující se Multimediálním učebním pomůckám
SAK, P. - MAREŠ, J. - NOVÁ, H. et all. Člověk a vzdělávání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007, 290 s. ISBN 978-80-7367-230-0.
DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.
DOSTÁL, J. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - Trend soudobého vzdělávání. In Journal of Technology and Information Education, Volume 1, Issue 2, 3/2009. Olomouc, s. 18 - 23. ISSN 1803-537X.
KUJAL, B. a kol. Pedagogický slovník. 2. díl. Praha: SPN, 1967. 533 s.
PRŮCHA, J. a kol. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2004. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.
PAVLOVKIN, J. Multimédiá - významná podpora didaktických procesov pedagoga a edukantov. In Technika - informatyka - edukacja. Rzeszow: Uniwersytet Rzeszowski, 2007. s. 146 - 151. ISBN 978-83-88845-91-8.
KOMENSKÝ, J. A. Velká didaktika. In Vybrané spisy Jana Ámose Komenského. Svazek I. Redakce Jan Patočka. 1. vyd. Praha: SPN, 1958. s. 41.
CHUDÝ, Š. Některé aspekty využití multimédií při výuce. In Trendy technického vzdělávání. Olomouc : Votobia, 2005. s 305 - 308. ISBN 978-80-7220-227-8.
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. 247 s. ISBN 80-7178-216-5.
CHROMÝ, J. K pojmu multimédia. In Modernizace vysokoškolské výuky technikcých předmětů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. s. 72 - 76. ISBN 80-7041-835-4.


Literatura věnující se metodologii pedagogiky
HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 80-7178-820-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, 78 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-078-6.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011, 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html