Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Thesis title in Czech: | Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů |
---|---|
Thesis title in English: | The Inclusion of Childern with Specific Social and Educational Needs to Scout Units |
Key words: | Integrace a inkluze, děti se specifickými potřebami, volný čas, skauting, skautský oddíl. |
English key words: | Integration and inclusion, children with specific needs, leisure time, scouting, scout unit. |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 08.06.2015 |
Date of assignment: | 08.06.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 26.11.2015 |
Date and time of defence: | 25.01.2017 11:30 |
Date of electronic submission: | 19.12.2016 |
Date of proceeded defence: | 25.01.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Guidelines |
Práce má podobu teoreticko-výzkumnou. Cílem diplomové práce je popsat současnou koncepci a zkušenosti se začleňováním dětí se specifickými potřebami do skautských oddílů. Na základě výsledků výzkumu pak sestavit obecná doporučení podporující začlenění těchto dětí do skautských oddílů. Teoretická část slouží jako odborný podklad pro část výzkumnou. Jednotlivé kapitoly se věnují charakterizováním specifických potřeb, integraci dětí se specifickými potřebami do volnočasových organizacích, skautské organizaci a dosavadní koncepci a zkušenostem se začleněním dětí se specifickými potřebami. Část výzkumná je zpracována kvalitativní metodou. Pro sběr dat jsou použity polostrukturované rozhovory se členy oddílů, jejich rodiči a vedoucími skautských oddílů. Závěry výzkumu budou vyvozeny na základě shrnutí získaného materiálu a pomocí otevřeného a axiálního kódování. |
References |
GULOVÁ, R., ŠÍP, R. Výzkumné metody v pedagogické praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4368-4. HABART, T. Krok za krokem k inkluzi. Praha: Varianty Člověk v tísni o.p.s., 2010. ISBN 978-80-87456-00-2. HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1. HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. HOFBAUER, B.: Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178- 927-5. LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7. PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5. PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přepracované a rozšířené vydání. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0. VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9. ŽÁČEK, J. (ed.). Z nevýhody výhoda. Praha: Junák - svaz skautů a skautek ČR, 2013. ISBN978-80-86825-89-2. |