Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Strategie výuky na vysokých školách s technickým zaměřením
Thesis title in Czech: Strategie výuky na vysokých školách s technickým zaměřením
Thesis title in English: Strategies for teaching at technical colleges
Key words: strategie výuky, vysokoškolská výuka, technické školy
English key words: teaching strategies, teaching at universities, technical colleges
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.05.2015
Date of assignment: 27.05.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 16.12.2016
Date and time of defence: 02.02.2017 14:00
Date of electronic submission:16.12.2016
Date of proceeded defence: 02.02.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato bakalářská práce je zaměřena na strategie výuky používané na vysokých školách technického zaměření. Strategie výuky na vysokých školách obecně většinou vycházejí ze zkušeností, které vysokoškolští učitelé sami získali při studiu na vysoké škole. Vysokoškolští učitelé nejsou vystudovaní pedagogové, jsou to odborníci v daném oboru. Z toho vyplývá, že málokterý učitel zkoumá nové efektivnější strategie, které by mohly napomoci k pochopení složitých technických předmětů. Vzhledem k tomu, že jde o teoreticko–empirickou práci, bude k získání představy o strategiích výuky použita metoda pozorování a metoda dotazníků z řad studentů. V České republice je jen velmi málo publikací, které se zaměřují na vysokoškolskou pedagogiku na školách technického zaměření. Právě z tohoto důvodu si tato bakalářská práce stanovuje za cíl shrnout a popsat strategie výuky, které se používají na vysokých technických školách.
References
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2002, 283 s. ISBN 80-7290-100-1.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Vybrané otázky vysokoškolské pedagogiky pro vzdělavatele učitelů. Praha: Univerzita Karlova, 1999, 222 s. ISBN 80-86039-97-8.
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 281 s. ISBN 978-80-247-4152-9.
PODLAHOVÁ, Libuše. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 154 s. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024742175.
SLAVÍK, Milan. Vysokoškolská pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 253 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4054-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html