Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výchova k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a rodině
Thesis title in Czech: Výchova k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a rodině
Thesis title in English: Education to economy and financial literacy through family and school
Key words: finanční gramotnost, ekonomická gramotnost, rodina, výchova, škola, vzdělávání, klíčové kompetence,
English key words: financial literacy , economic literacy , family, education , school, learning , key competencies ,
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.05.2015
Date of assignment: 27.05.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.06.2016
Date and time of defence: 02.02.2017 00:00
Date of electronic submission:16.12.2016
Date of proceeded defence: 02.02.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Guidelines
Cíl práce: Analyzovat možnosti školy a rodiny ve výchově k finanční a ekonomické gramostnisti, nahlédnout na finannčí a ekonomickou gramotnost nejen v kontextu znalostí, ale také v souvislosti s rozvojem osobnosti. V empirickém šetření zjistit, jak současní učitelé zařazují finanční gramotnost do výuky a jaká je finanční gramotnost mladých lidí, kteří studovali v době, kdy finanční gramostnost nebyla povinnou součástí vzdělávacího programu školy.

Koncepce práce: Teoreticko-empirická
Předběžná osnova:
1. Finanční a ekonomická gramotnost
1.1. Sociální kontext finanční a ekonomické gramotnosti
1.2. Psychologický kontext finanční a ekonomické gramotnosti
2. Finanční a ekonomické ukazatele
3. Výchova k finanční gramotnosti ve škole
4. Výchova k k finanční a ekonomické gramotnosti v rodině
5. Empirická část: dotazníkové šetření u učitelů a mladých dospělých
6. Závěr
References
PELIKÁN, Jiří. Hledání těžiště výchovy. V Praze: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2.
VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1428-8.
KLÍNSKÝ, Petr. Finanční gramotnost: obsah a příklady z praxe škol. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2008. ISBN 978-80-87063-13-2.
MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. 2., upr. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2008. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-86429-87-8.
RIEGEL, Karel. Ekonomická psychologie. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1185-0.
NOVÁKOVÁ, Vladimíra a Věroslav SOBOTKA (eds.). Slabikář finanční gramotnosti: učebnice základních 7 modulů finanční gramotnosti. 2., aktualiz. vyd. Praha: COFET, 2011. ISBN 978-80-904396-1-0.
SKOŘEPA, Michal a Eva SKOŘEPOVÁ. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: výchova k občanství : stát a hospodářství. Praha: Scientia, 2008. ISBN 978-80-86960-41-8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html