Výchova k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a rodině
Thesis title in Czech: | Výchova k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a rodině |
---|---|
Thesis title in English: | Education to economy and financial literacy through family and school |
Key words: | finanční gramotnost, ekonomická gramotnost, rodina, výchova, škola, vzdělávání, klíčové kompetence, |
English key words: | financial literacy , economic literacy , family, education , school, learning , key competencies , |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 27.05.2015 |
Date of assignment: | 27.05.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 27.06.2016 |
Date and time of defence: | 02.02.2017 00:00 |
Date of electronic submission: | 16.12.2016 |
Date of proceeded defence: | 02.02.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Guidelines |
Cíl práce: Analyzovat možnosti školy a rodiny ve výchově k finanční a ekonomické gramostnisti, nahlédnout na finannčí a ekonomickou gramotnost nejen v kontextu znalostí, ale také v souvislosti s rozvojem osobnosti. V empirickém šetření zjistit, jak současní učitelé zařazují finanční gramotnost do výuky a jaká je finanční gramotnost mladých lidí, kteří studovali v době, kdy finanční gramostnost nebyla povinnou součástí vzdělávacího programu školy. Koncepce práce: Teoreticko-empirická Předběžná osnova: 1. Finanční a ekonomická gramotnost 1.1. Sociální kontext finanční a ekonomické gramotnosti 1.2. Psychologický kontext finanční a ekonomické gramotnosti 2. Finanční a ekonomické ukazatele 3. Výchova k finanční gramotnosti ve škole 4. Výchova k k finanční a ekonomické gramotnosti v rodině 5. Empirická část: dotazníkové šetření u učitelů a mladých dospělých 6. Závěr |
References |
PELIKÁN, Jiří. Hledání těžiště výchovy. V Praze: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2. VÝROST, Jozef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1428-8. KLÍNSKÝ, Petr. Finanční gramotnost: obsah a příklady z praxe škol. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2008. ISBN 978-80-87063-13-2. MOŽNÝ, Ivo. Rodina a společnost. 2., upr. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2008. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-86429-87-8. RIEGEL, Karel. Ekonomická psychologie. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1185-0. NOVÁKOVÁ, Vladimíra a Věroslav SOBOTKA (eds.). Slabikář finanční gramotnosti: učebnice základních 7 modulů finanční gramotnosti. 2., aktualiz. vyd. Praha: COFET, 2011. ISBN 978-80-904396-1-0. SKOŘEPA, Michal a Eva SKOŘEPOVÁ. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: výchova k občanství : stát a hospodářství. Praha: Scientia, 2008. ISBN 978-80-86960-41-8. |