Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Projektové vyučování v předmětu Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na SŠ
Thesis title in Czech: Projektové vyučování v předmětu Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na SŠ
Thesis title in English: Project Education in the Lessons of Czech Language and Literature at a Higher Level of Czech Primary School and at a Secondary School
Key words: projektové vyučování, projekt, projektová metoda, český jazyk a literatura, 2. stupeň ZŠ, střední škola
English key words: project education, project, project method, czech language and literature, higher level of czech primary school, secondary school
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.05.2015
Date of assignment: 27.05.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 17.06.2015
Date and time of defence: 12.09.2016 00:00
Date of electronic submission:14.08.2016
Date of proceeded defence: 12.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zaměří na možnosti využití projektového vyučování na II. stupni ZŠ a na školách středních s akcentem na předmět český jazyk a literatura. Cílem je popsat a zhodnotit možnosti projektového vyučování a současný stav využívání této komplexní vyučovací metody. Analýza současných projektových materiálů se zaměří zejména na tyto fáze projektové výuky:
- výběr tématu (významný pro žáka, vnitřní motivace)
- možnosti integrace žáka a projektu
- formulace úkolu a cíle projektu
- příprava pedagoga
- příprava žáků
- velikost, rozsah a forma projektu
- vyhodnocení, zpětná vazba, dopady pro vyučovací praxi
Součástí práce bude také návrh vlastních projektů a jejich didaktického zpracování.

.
References
Beran, V. (2003). Učím s radostí: zkušenosti, lekce, projekty. 1. vyd., 237 s. Praha: Agentura Strom.
Č̌echová, M., Styblík, V. (1998). Čeština a její vyučování: didaktika č̌eského jazyka pro uč̌itele základních a středních š̌kol a studenty uč̌itelství. 2., upravené vyd., 264 s. Praha: SPN.
Dömischová, I. (2011). Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. 1. vyd., 212 s. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Dvořáková, M. (2009). Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd., 158 s. Praha: Karolinum.
Hausenblas, O. (1997). Vrátíme smysl hodinám češtiny?: úvaha a praktický návrh, jak učinit náš vyučovací předmět hodným žákova zájmu. 1. vyd., 51 s. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Hyplová, J. (2010). Využití projektového vyučování k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků základní školy. 1. vyd., 155 s. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika. 2. vyd., 447 s. Praha: Portál.
Kratochvílová, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd., 160 s. Brno: Masarykova univerzita.
Minářová, E. (1994). Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ. 1. vyd., 44 s. Brno: Masarykova univerzita v Brně.
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd., 562 s. Praha: Portál.
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2., rozš. a aktualiz. vyd., 322 s. Praha: Grada.
Šebesta, K. (1999). Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. 1. vyd., 157 s. Praha: Karolinum.
Tomková, A., Kašová, J., Dvořáková, M. (2009). Učíme v projektech. 1. vyd., 173 s. Praha: Portál.
Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. 1. vyd., 239 s. Praha: Grada.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html