Videotrénink interakcí a možnosti jeho využití v rodinách s dětmi s PAS
Thesis title in Czech: | Videotrénink interakcí a možnosti jeho využití v rodinách s dětmi s PAS |
---|---|
Thesis title in English: | Video Home Training and its Possibilities in Families with Children with ASD |
Key words: | videotrénink interakcí|poruchy autistického spektra|rodina|batolecí období|případová studie |
English key words: | home video training|autism spectrum disorders|family|toddler period|case study |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 22.05.2015 |
Date of assignment: | 22.05.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.05.2015 |
Date and time of defence: | 23.01.2018 00:00 |
Date of electronic submission: | 21.12.2017 |
Date of proceeded defence: | 23.01.2018 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Václav Mertin |
Guidelines |
Téma diplomové práce je zaměřeno na problematiku komunikace a interakce v rodinách s dětmi s poruchou autistického spektra /PAS/ v širším rámci pedagogické, vývojové a sociální psychologie.
Teoretická část práce se bude věnovat aktuálním informacím o metodě videotrénink interakcí /VTI/, dále charakteristice batolecího věku jako vývojového období a také problematice dětí s PAS. Blíže bude vymezena a charakterizována specifika komunikace a interakce těchto dětí, především s rodiči. Empirická část bude obsahovat mikroanalýzu dovedností, interakce a komunikace, které pomáhají rozvíjet vztahy v rodinách s dětmi s PAS. V kvalitativním výzkumu bude popsáno využití metody VTI v těchto rodinách. Pomocí videonahrávek budou zmapovány případné změny v komunikaci, ve frekvenci očního kontaktu či například v četnosti výskytu emoční reakce. Nedílným zdrojem dat budou také informace získané z polostrukturovaných rozhovorů s rodiči dětí s PAS. Diplomový úkol bude vycházet ze současné úrovně poznání oboru a jeho metodologie s ohledem na zahraniční i tuzemské odborné prameny. Bude respektovat fakultní předpisy pro zpracování diplomových prací a bude respektovat zásady etiky psychologa. |
References |
Kennedy, H., Landor, M., Todd, L. (2011). Video Interaction Guidance. A Relationship-Based Intervention to Promote Attunement, Empathy and Wellbeing. London: Jessica Kingsley Publishers.
Prokešová, I. (2001). Rozvoj sociálních dovedností žáků pomocí metody videotrénink interakcí. (Diplomová práce, FF UK v Praze, Praha). Retrieved from http://digitool.is.cuni.cz Rašticová, L. (2002). Videotrénink interakcí jako terapeutická metoda pomoci rodině. In: I. Plaňava, & M. Pilát. Děti, mládež a rodiny v období transformace. (Vyd. 1.) Brno: Barrister. Šírová, E. (2012). Videotrénink interakcí ve škole. In: I. Gillernová, & L. Krejčová. Sociální dovednosti ve škole. (Vyd. 1., pp. 63-76). Praha: Grada. Šulová, L. (2004). Raný psychický vývoj dítěte. (Vyd. 1., 247 s.) Praha: Karolinum. Thorová, K. (2008). Poruchy autistického spektra: Včasná diagnóza branou k účinné pomoci. (Vyd. 2.) Praha: APLA Praha, Střední Čechy, o.s.. Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání. (Vyd. 2., rozš. a přeprac., 531 s.) Praha: Karolinum. |