Psychologické souvislosti výcviků orientovaných na zvládání vzteku
Thesis title in Czech: | Psychologické souvislosti výcviků orientovaných na zvládání vzteku |
---|---|
Thesis title in English: | Psychological aspects of trainings oriented on anger management |
Key words: | Vztek, výcvik zvládání vzteku, násilí, metody výcviků, efektivita výcviků |
English key words: | Anger, anger management, violence, training methods, efficiency trainings |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. David Čáp, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.05.2015 |
Date of assignment: | 18.05.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.05.2015 |
Date and time of defence: | 05.09.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 19.04.2016 |
Date of proceeded defence: | 05.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. |
Guidelines |
Práce bude rozdělena na dva stěžejní celky. Prvním celkem bude teoretická část (literárně-přehledová část), která představí literaturu, studie, výzkumy a jiné zdroje zabývající se tématem výcvikových kurzů zvládání vzteku. Teoretická část se také pokusí zmapovat různé terapeutické a nácvikové podoby kurzů zvládání vzteku v České republice a v zahraničí. Práce se bude zabývat sebe-rozvojovými kurzy i kurzy nařízené pachatelům domácího násilí, orientace na metody, principy, konkrétní nástroje a postupy daných přístupů (kurzů/terapií). Práce se pokusí identifikovat prvky, které zvyšují efektivitu takových kurzů. V empirické části bude uveden návrh výzkumu, který se bude zaobírat jednou z otázek řešených v teoretické části práce. |
References |
Karahan, T., Yalçin, B., & Erbaş, M. (2014). The Beliefs, Attitudes and Views of University Students about Anger and the Effects of Cognitive Behavioral Therapy-Oriented Anger Control and Anxiety Management Programs on Their Anger Management Skill Levels. Educational Sciences: Theory and Practice(14(6)), pp. 2071-2082. Kast, V. (2010). Hněv a jeho smysl: podněty k seberozvoji. (Vyd. 1., 199 p.). Praha: Portál. Nakonečný, M. (2000). Lidské emoce. (Vyd. 1., 335 p.) Praha: Academia. Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. (Vyd. 1., 208 p.) Praha: Grada. Walker, J., & Bright, J. (2009). Cognitive therapy for violence: reaching the parts that anger management doesn't reach. Journal of Forensic Psychiatry, vol. 20, pp. 174-201. |