Dynamické vyšetření podle D. Tzuriela ve světle výzkumných studií
Thesis title in Czech: | Dynamické vyšetření podle D. Tzuriela ve světle výzkumných studií |
---|---|
Thesis title in English: | Dynamic assessment by D. Tzruriel from the perspective of research studies |
Key words: | Dynamická diagnostika|intervence|kognitivní funkce|zprostředkování |
English key words: | Dynamic assessment|intervention|cognitive functions|mediation |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.05.2015 |
Date of assignment: | 18.05.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.05.2015 |
Date and time of defence: | 08.09.2017 00:00 |
Date of electronic submission: | 26.07.2017 |
Date of proceeded defence: | 08.09.2017 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se bude zabývat v obecné rovině principy dynamického přístupu a jejich využití v diagnostickém procesu, komparací dynamického a statického přístupu. Budou diskutovány výhody, ale i kritické připomínky k dynamickému přístupu. Hlavním cílem bakalářské práce bude představit různorodé zkoušky dynamického vyšetření autora D. Tzuriela, které se zaměřují na jednotlivé myšlenkové operace i komplexní kognitivní procesy. Budou představena teoretická východiska jeho metod a výzkumné studie, jež byly za využití Tzurielových metod realizovány a poukazují na účinnost dynamického vyšetření nejen v diagnostické praxi, ale také v kontextu výzkumných studií. Tématem výzkumného návrhu bude využití dynamického vyšetření u dětí ze socioekonomicky znevýhodněných podmínek. Budou sledovány výsledky v pretestu a posttestu, účinnost intervenční fáze na výsledky v posttestu. Na základě toho můžeme navrhnout další kroky vhodné intervence pro rozvoj myšlenkových operací znevýhodněných dětí. |
References |
Haywood, H. C., Tzuriel, D. (2002). Applications and challenges in dynamic assessment. Peabody journal of education, 77(2) Haywood, H. C. (2012). Dynamic assessment: a history of fundamental ideas. Journal of cognitive education and psycholog, 11(3). Tzuriel, D. (2000). Dynamic assessment of young children: educational and intervention perspectives. Educational psychology revue, 12 (4). Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer science. Tzuriel, D. (2013). Mediated learning experience and cognitive modifiability. Journal of cognitive education and psychology , 12(1). Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment is not dynamic testing. Issues In Education, 7(2). |