Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Dynamické vyšetření podle D. Tzuriela ve světle výzkumných studií
Thesis title in Czech: Dynamické vyšetření podle D. Tzuriela ve světle výzkumných studií
Thesis title in English: Dynamic assessment by D. Tzruriel from the perspective of research studies
Key words: Dynamická diagnostika|intervence|kognitivní funkce|zprostředkování
English key words: Dynamic assessment|intervention|cognitive functions|mediation
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.05.2015
Date of assignment: 18.05.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.05.2015
Date and time of defence: 08.09.2017 00:00
Date of electronic submission:26.07.2017
Date of proceeded defence: 08.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se bude zabývat v obecné rovině principy dynamického přístupu a jejich využití v diagnostickém procesu, komparací dynamického a statického přístupu. Budou diskutovány výhody, ale i kritické připomínky k dynamickému přístupu. Hlavním cílem bakalářské práce bude představit různorodé zkoušky dynamického vyšetření autora D. Tzuriela, které se zaměřují na jednotlivé myšlenkové operace i komplexní kognitivní procesy. Budou představena teoretická východiska jeho metod a výzkumné studie, jež byly za využití Tzurielových metod realizovány a poukazují na účinnost dynamického vyšetření nejen v diagnostické praxi, ale také v kontextu výzkumných studií.
Tématem výzkumného návrhu bude využití dynamického vyšetření u dětí ze socioekonomicky znevýhodněných podmínek. Budou sledovány výsledky v pretestu a posttestu, účinnost intervenční fáze na výsledky v posttestu. Na základě toho můžeme navrhnout další kroky vhodné intervence pro rozvoj myšlenkových operací znevýhodněných dětí.
References
Haywood, H. C., Tzuriel, D. (2002). Applications and challenges in dynamic assessment. Peabody journal of education, 77(2)

Haywood, H. C. (2012). Dynamic assessment: a history of fundamental ideas. Journal of cognitive education and psycholog, 11(3).

Tzuriel, D. (2000). Dynamic assessment of young children: educational and intervention perspectives. Educational psychology revue, 12 (4).

Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer science.

Tzuriel, D. (2013). Mediated learning experience and cognitive modifiability. Journal of cognitive education and psychology , 12(1).

Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment is not dynamic testing. Issues In Education, 7(2).
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html