Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Důležití dospělí ve vývoji a rozvoji dětí
Thesis title in Czech: Důležití dospělí ve vývoji a rozvoji dětí
Thesis title in English: Significant adults in the evolution and development of children
Key words: Důležití dospělí, děti, sociální podpora, příbuzní
English key words: Significant adults, children, social support, relatives
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.05.2015
Date of assignment: 18.05.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.05.2015
Date and time of defence: 06.09.2016 00:00
Date of electronic submission:09.08.2016
Date of proceeded defence: 06.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Jana Draberová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato práce se zabývá problematikou důležitých dospělých ve vývoji a rozvoji dětí. Teoretická část obsahuje přehled studií provedených na toto téma a jejich výsledků. Cílem bakalářské práce je zjistit,
zda blízcí příbuzní rozvíjejí děti v jiných oblastech než důležití dospělí mimo rodinu, případně v jakých. Návrh empirické části je zaměřen především na porovnání důležitých dospělých v rodině a mimo rodinu.
Obsahuje kvalitativní a z něj vycházející kvantitativní výzkum, který má ověřit, zda je jejich rozdíl mezi rodinnými a nerodinnými důležitými dospělými významný.
References
Beam, M., Chen, C., & Greenberger, E. (2002). The nature of adolescents’ relationships with their “very important“ nonparental adults. American Journal of Community Psychology, 30(2)

Blyth, D., Hill, J., & Thiel, K. (1982). Early adolescents' significant others: Grade and gender differences in perceived relationships with familial and nonfamilial adults and young people. Journal of Youth and Adolescence, 11(6)

Eun, B., Knotek, S., & Heining-Boynton, A. (2008). Reconceptualizing the Zone of Proximal Development: The Importance of the Third Voice. Educational Psychology Review, 20(2)

Galbo, J., & Demetrulias, D. (1996). Recollections of Nonparental Significant Adults During Childhood and Adolescence. Youth, 27(4)

Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a styly rodičovské výchovy. Československá psychologie, 53(4)

Rishel, C., Sales, E., & F. Koeske, G. (2005). Relationships with Non-Parental Adults and Child Behavior. Child and Adolescent Social Work Journal, 22(1)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html