Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Intervence zvyšující štěstí a životní spokojenost
Thesis title in Czech: Intervence zvyšující štěstí a životní spokojenost
Thesis title in English: Interventions increasing happiness and life satisfaction
Key words: Pozitivní psychologie, intervence, štěstí, tři dobré věci
English key words: Positive psychology, interventions, happiness, three good things
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 12.05.2015
Date of assignment: 12.05.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 04.06.2015
Date and time of defence: 17.06.2016 00:00
Date of electronic submission:20.04.2016
Date of proceeded defence: 17.06.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Tomáš Komárek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Pozitivní psychologie přináší spoustu postupů, jak se stát v životě šťastnějším a spokojenějším člověkem. Příznivci pozitivní psychologie se snaží o vědecké ověření účinnosti intervencí a některé z výzkumů přinášejí pozitivní výsledky. Naneštěstí se však ve spoustě zkoumání vyskytují metodologické nedostatky, které brání vynesení jednoznačných závěrů ohledně účinnosti zkoumaných intervencí. Cílem této práce je kritické posouzení metodologie těchto výzkumů. Mezi hlavní nedostatky vyskytující se v těchto studiích patří především nedostatečně velký vzorek respondentů s často nereprezentativním složením. Velká část výzkumů je založena na sebevýběru probandů, který není vhodný a je náchylný ke zkreslení. Dalším problémem je publikační zkreslení, kdy se publikují práce s pouze pozitivními výsledky. Veškerá tato kritika je následně využita k návrhu vlastního empirického šetření se zaměřením na účinnost konkrétní intervence. Při tvorbě designu výzkumu jsou zohledněny metodologické nedostatky studií z teoretické části této práce, se snahou se těmto chybám vyhnout.
References
Bahník, Š., Vranka, M., & Dlouhá, J. (2015). X good things in life: Processing fluency effects in the “Three good things in life” exercise.Journal Of Research In Personality, (55), 91-97.

Bolier, L., Haverman, M., Westerhof, G. J., Riper, H., Smit, F., & Bohlmeijer, E. (2013).Positive psychology interventions: a meta-analysis of randomized controlled studies.Bmc Public Health, 13(1).

Held, B. S. (2004). The negative side of positive psychology. Journal of Humanistic Psychology, 44,9-46.

Lopez, S. J., & Snyder, C. (2003). Positive psychological assessment: a handbook of models and measures (1st ed.st ed.). Washington, DC: American Psychological Association.

Ong, A.D., Van Dulmen, M. H. M. (2007). Oxford Handbook of Methods in Positive Psychology. New York: Oxford University Press.

Sin, N. L., & Lyubomirsky, S. (2009). Enhancing well-being and alleviating depressive symptoms with positive psychology interventions: a practice-friendly meta-analysis. Journal Of Clinical Psychology, 65 (5), 467-487.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html