Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Psychologické súvislosti používania akronymov anglických fráz na školách
Thesis title in thesis language (Slovak): Psychologické súvislosti používania akronymov anglických fráz na školách
Thesis title in Czech: Psychologické souvislosti používání akronymů anglických frází na školách
Thesis title in English: Psychological background of usage of English phrases acronyms in schools
Key words: akronym, skratka, anglické frázy, elektronický jazyk, elektronická komunikácia, dospievajúci
English key words: acronym, abbreviation, English phrases, e-language, electronic communication, adolescents
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: slovenština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 12.05.2015
Date of assignment: 12.05.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 25.05.2015
Date and time of defence: 23.05.2016 00:00
Date of electronic submission:02.04.2016
Date of proceeded defence: 23.05.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Téma je zaměřeno na problematiku komunikace v širším rámci pedagogické a sociální psychologie. Projekt se bude zabývat zmapováním způsobu užívání akronymů anglických frází na současných základních a středních školách a současně bube zjišťovat psychologické souvislosti jejich užívání.
V teoretické části bude blíže vymezen pojem akronym a psychologické souvislosti jeho užívání v širším kontextu, současně zde budou uvedeny charakteristiky žáků staršího školního věku, dospívajících a jejich učitelů, s kterými bude realizován výzkum. Dále budou popsána specifika komunikace a interakce mezi žáky tohoto věku navzájem a současně mezi nimi a učiteli na druhém stupni ZŠ a na středních školách.
Empirická část bude obsahovat popis a výsledky výzkumu, který bude probíhat formou dotazníkového šetření a jeho cílem bude zmapování používání akronymů anglických frází u žáků základních a středních škol. Zaměří se na zjištění, které akronymy žáci používají a jak jim rozumí, na specifika jejich používání a psychologické významy k nim přiřazované.
References
Bilby, J. (1995). An acronymtoo far. TES: Times Educational Supplement, 4104, TES2 p2. 1/8p. 1 Cartoon or Caricature.
Lewandowski, Gary W., Harrington, S. (2006). The Influence of Phonetic Abreviations on the Evaluation of Student Performance. Current Research in Social Psychology, 11 (15), 215-226.
Stalder, D.R. (2005). Learning and Motivational Benefits of Acronym Use in Introductory Psychology. Teaching of Psychology, 32 (4), 222-228.
Sternberg, R. J.,Williams, W. M. (2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon.
Sternberg, R. J. (2009). Kognitivní psychologie. Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html