Psychologické súvislosti používania akronymov anglických fráz na školách
Thesis title in thesis language (Slovak): | Psychologické súvislosti používania akronymov anglických fráz na školách |
---|---|
Thesis title in Czech: | Psychologické souvislosti používání akronymů anglických frází na školách |
Thesis title in English: | Psychological background of usage of English phrases acronyms in schools |
Key words: | akronym, skratka, anglické frázy, elektronický jazyk, elektronická komunikácia, dospievajúci |
English key words: | acronym, abbreviation, English phrases, e-language, electronic communication, adolescents |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | slovenština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 12.05.2015 |
Date of assignment: | 12.05.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 25.05.2015 |
Date and time of defence: | 23.05.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 02.04.2016 |
Date of proceeded defence: | 23.05.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. David Čáp, Ph.D. |
Guidelines |
Téma je zaměřeno na problematiku komunikace v širším rámci pedagogické a sociální psychologie. Projekt se bude zabývat zmapováním způsobu užívání akronymů anglických frází na současných základních a středních školách a současně bube zjišťovat psychologické souvislosti jejich užívání. V teoretické části bude blíže vymezen pojem akronym a psychologické souvislosti jeho užívání v širším kontextu, současně zde budou uvedeny charakteristiky žáků staršího školního věku, dospívajících a jejich učitelů, s kterými bude realizován výzkum. Dále budou popsána specifika komunikace a interakce mezi žáky tohoto věku navzájem a současně mezi nimi a učiteli na druhém stupni ZŠ a na středních školách. Empirická část bude obsahovat popis a výsledky výzkumu, který bude probíhat formou dotazníkového šetření a jeho cílem bude zmapování používání akronymů anglických frází u žáků základních a středních škol. Zaměří se na zjištění, které akronymy žáci používají a jak jim rozumí, na specifika jejich používání a psychologické významy k nim přiřazované. |
References |
Bilby, J. (1995). An acronymtoo far. TES: Times Educational Supplement, 4104, TES2 p2. 1/8p. 1 Cartoon or Caricature. Lewandowski, Gary W., Harrington, S. (2006). The Influence of Phonetic Abreviations on the Evaluation of Student Performance. Current Research in Social Psychology, 11 (15), 215-226. Stalder, D.R. (2005). Learning and Motivational Benefits of Acronym Use in Introductory Psychology. Teaching of Psychology, 32 (4), 222-228. Sternberg, R. J.,Williams, W. M. (2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon. Sternberg, R. J. (2009). Kognitivní psychologie. Praha: Portál. |