Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Realizace výchovy ke zdravému životnímu stylu v prostředí rodiny a školy: případová studie ZŠ Lesní v Liberci.
Thesis title in Czech: Realizace výchovy ke zdravému životnímu stylu v prostředí rodiny a školy: případová studie ZŠ Lesní v Liberci.
Thesis title in English: Realization of education to the healthy lifestile in environment of the family and school: a case study of elementary school Lesní Liberec.
Key words: Zdraví|zdravý životní styl|rodina|podpora zdraví ve škole|spolupráce rodiny a školy|kurikulum|výchova ke zdraví|tělesná výchova|případová studie
English key words: Health|healthy lifestyle|family|health promotion at school|family and school cooperation|curriculum|health education|physical education|school case
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: Mgr. Tereza Foffová - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.04.2015
Date of assignment: 17.04.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.06.2016
Date and time of defence: 12.06.2019 13:00
Date of electronic submission:27.04.2019
Date of proceeded defence: 12.06.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cíl práce:

Zjistit, jakým způsobem je realizována výchova ke zdravému životnímu stylu na ZŠ Lesní v Liberci.
Zprostředkovat názory rodičů na hodnocení činnosti školy v této oblasti a jak sami vychovávají ke zdravému životnímu stylu.
Získané informace nabídnout k využití jako možná doporučení a podkladový materiálpro autoevaluaci ZŠ Lesní v Liberci.
Koncepce práce:Získání celkového obrazu, jak škola podporuje zdravý životní styl svých žáků. Práce má za cíl obsáhnout i oblast rodinného prostředí žáka a poskytnout informace, jak rodina vychovává ke zdravému životnímu stylu a to především v oblasti stravovacích návyků dítěte.

Předběžná osnova:Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou částí bude uvedeno, jak je téma ukotveno v odborné literatuře a uvede již realizované výzkumy a programy, které budou výchozími materiály pro praktickou část práce.
Praktická část pak bude věnována podrobné charakteristice školy, metodám sběru dat a jejich interpretaci.

Charakteristika výzkumu a jeho metodologie.
Výzkum bude mít smíšený design. Analýza klíčových dokumentůškoly poslouží k charakteristice školy a popisu uchopení dané problematiky v RVP.
Další potřebné materiály budou získány pomocí hospitačních archů do kterého budou zaznamenány výsledkystrukturovaného pozorovánívěcného prostředí školy. Dalšími metodami budestrukturovaný rozhovors ředitelem školy v oblasti partnerských vztahů ZŠ Lesní. Zdravý životní styl v rodině, konkrétně v oblasti stravovacích návyků, bude zjišťován formouanketního šetřeníalespoň ve dvou třídách žáků ZŠ Lesní.
References
Literatura:
FONTANA, D. 1997. Psychologie ve školní praxi. 1. vyd.Praha: Portál. ISBN 80-7178-063-4.
HAVLÍNOVÁ, M. a kol. 1998. Program podpory zdraví ve škole – rukověť projektu Zdravá škola. Praha: Portál. KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. et. al. 2001. Člověk – prostředí – výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido. ISBN: 80-7315-004-2.MATĚJČEK, Z. 1992. Dítě a rodina. Praha: SPN. ISBN 80-04-25236-2.MATOUŠEK, O. 2003. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-86429-19-9.
VÝCHOVA KE ZDRAVÍ. [online]. [vid. 22.3. 2015]. Dostupné z:http://www.vychovakezdravi.cz/clanky/zdrava-skola.html.
VYORALOVÁ. V. 2005. Zdravý životní styl dětí a mládeže v kontextu procesu podpory zdraví. Brno. Rigorózní práce. Masarykova univerzita v Brně. Fakulta pedagogická.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN: 978-80-262-0644-6
ZÁKLADNÍ ŠKOLA LESNÍ. [online]. [vid. 22.3. 2015]. Dostupné z:http://www.zslesni.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html