Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Hodnotová orientace mládeže ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí
Thesis title in Czech: Hodnotová orientace mládeže ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí
Thesis title in English: Value orientation of young people from socially and culturally disadvantaged backgrounds
Key words: Mládež, hodnoty, hodnotová orientace, sociokulturně znevýhodněné prostředí, nízkoprahové centrum pro děti a mládež
English key words: Youth, values, value orientation, socially and culturally disadvantaged surroundings, low-threshold facility for children and teenagers
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.04.2015
Date of assignment: 17.04.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.04.2016
Date and time of defence: 14.06.2016 00:00
Date of electronic submission:08.05.2016
Date of proceeded defence: 14.06.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce bude popsat hodnotovou orientaci mládeže ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí. Diplomová práce bude teoreticko-empirického charakteru. Osnova teoretické části:
- problematika věkové skupiny mládeže,
- pojetí hodnot, proces hodnocení, klasifikace hodnot,
- hodnotová orientace,
- výchova k hodnotám a morální vývoj člověka,
- sociokulturně znevýhodněné prostředí,
- rodina, vrstevnická skupina,
- nízkoprahová zařízení pro děti a mládež.
V praktické části bude na základě dat získaných polostrukturovanými rozhovory provedena analýza hodnotové orientace u vybrané skupiny respondentů, dospívajících navštěvující nízkoprahové zařízení pro děti a mládež.
References
CAKIRPALOGLU, Panajotis. Psychologie hodnot. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009. ISBN 978-80-244-2295-4.
ČESKÁ ASOCIACE STREETWORK. Kontaktní práce. Praha: Česká asociace streetwork, 2007.
DOROTÍKOVÁ, Soňa. Filosofie hodnot: Problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: Karlova univerzita, 1998. ISBN 80-86039-79-X.
EYROVI, Linda a Richard. Jak naučit děti hodnotám. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-275-1.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: K otázkám sociální pedagogiky. 80-7315-004-2. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk, hodnoty, výchova. 1. vyd. Prešov: ManaCon, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
MACEK, Petr. Adolescence. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
MATOUŠEK, Oldřich a Hana PAZLAROVÁ. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny: V kontextu plánování péče. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-739-8.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence: Možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. 3. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDEROVÁ. Psychologie dítěte. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-263-8.
PRUDKÝ, Libor. Inventura hodnot: Výsledky sociologických výzkumů hodnot ve společnosti České republiky. Vyd. 1. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1751-2.
PRUDKÝ, Libor. Studie o hodnotách. Plzeň: Aleš Čeněk, 2009. ISBN 978-80-7380-266-0.
SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 3. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0225-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dopívání. Vyd. 2. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html