Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Normativní studie paměťového testu FCSRT-IR pro starší populaci
Thesis title in Czech: Normativní studie paměťového testu FCSRT-IR pro starší populaci
Thesis title in English: Normative Study Of A Memory Test “FCSRT-IR” in Older Population
Key words: Epizodická paměť, FCSRT-IR, kontrolované učení, normy, validace
English key words: Episodic memory, FCSRT-IR, controlled learning, norms, validation
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Hana Georgi, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.04.2015
Date of assignment: 15.04.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.04.2015
Date and time of defence: 22.05.2017 00:00
Date of electronic submission:17.04.2017
Date of proceeded defence: 22.05.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Petr Kulišťák, Ph.D.
 
 
 
Advisors: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
Guidelines
Diplomová práce se bude věnovat standardizaci neuropsychologické metody The Free and Cued Selective Reminding Test with Immediate Recall (zkratka FCSRT-IR), což je paměťový test obsahující fázi kontrolovaného učení. Hlavním cílem této práce je vytvoření norem pro seniorskou populaci, jež dosud v České republice chybí. Test FCSRT-IR je metodou, jež diskriminuje hipokampální původ paměťového deficitu. Je proto metodou důležitou pro diagnostické postupy u neurodegenerativních onemocnění; ve světě je využívána především při diagnostice syndromu demence u seniorské populace
V teoretické části se bude práce věnovat stárnutí a kognitivním funkcím, zejména paměti, dále neuropsychologickým testům paměti, a z nich především právě testu FCSRT-IR, jeho historii, způsobu administrace, vyhodnocení a jeho psychometrickým vlastnostem a odlišnostem a přínosům metody oproti jiným verbálním testům paměti.
V praktické části budou zpracovány normy pro tento test z Národní normativní studie kognitivních determinant zdravého stárnutí (IGA NT13145), na jejímž řešení se autorka této práce podílí. Normy budou vycházet ze souboru 463 probandů, jejich věkově rozpětí je 60-96 let. Dílčím cílem této diplomové práce bude také validizace tohoto testu.
References
Buschke, H. & Grober, E. (2012). The Free and Cued Selective Reminding Test with Immediate Recall: Instructions for English. New York: Albert Einstein College of Medicine.
Grober, E. & Busche, H. (1987). Genuine Memory Deficits in Dementia. Developmental Neuropsychology. 3(1), 13-36.
Grober, E., Merling, A., Heimlich, T. & Lipton, R.B. (1997). Free and cued selective reminding and selective reminding in the elderly. Journal of Clinical and Experimental
Neuropsychology, 19(5), 643-654.
Grober, E., Ocepek-Welikson, K. & Teresi, J.A. (2009). The Free and Cued Selective Reminding Test: evidence of psychometric adequancy. Psychology Science Quarterly. 51(3), 266-282.
Kulišťák, P. (2011). Neuropsychologie. Praha: Portál.
Lezak, M. D. (2012). Neuropsychological assessment. New York: Oxford University Press
Mitrushina, M., Boone, K.B., Razani, J. & D´Elia, L.F. (2005). Handbook of normative data neuropsychological assesment New York: Oxford University Press.
Nikolai, T., Vyhnálek, M., Štěpánková, H. & Horáková, K. (2013). Neuropsychologická diagnostika kognitivního deficitu u Alzheimerovy choroby. Psychiatrické centrum Praha.
Stuart-Hamilton, I. (2012). The Psychology of Ageing. London: Jessica Kingsley Publishers.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html