Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Kobieta w kampanii wyborczej. Językowe kreowanie wizerunku na przekór stereotypom.
Thesis title in thesis language (Polish): Kobieta w kampanii wyborczej. Językowe kreowanie wizerunku na przekór stereotypom.
Thesis title in Czech: Žena ve volební kampani. Jazykové utváření obrazu ženy navzdory stereotypům.
Thesis title in English: A Woman in the Election Campaign. Image Creation through Language against Stereotypes.
Key words: językowe kreowanie wizerunku, stereotyp, kampania wyborcza, język polityki
English key words: image creation through language, stereotype, election campaign, political language
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: polština
Department: Department of Central European Studies (21-KSES)
Supervisor: Renata Rusin Dybalska, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.04.2015
Date of assignment: 15.04.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 22.04.2015
Date and time of defence: 09.09.2015 13:00
Date of electronic submission:19.08.2015
Date of proceeded defence: 09.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Michala Benešová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tématem práce jsou jazykové aspekty procesu vytváření image ve veřejné komunikační situaci volební kampaně. Volební kampaně jsou v současné stavě vedeny v duchu pravidel marketingu, která především usilují zaujmout voliče a vytvořit co nejlepší obraz představované osoby-kandidáta.
Cílem práce je analýza volební kampaně realizované v roce 2015, kterou vede kandidátka na post polského prezidenta dr. Magdalena Ogórek. Situace, která bude předmětem zkoumání, je do jisté míry atypická, protože o tuto funkci se uchází mladá, atraktivní žena. Kandidátka se při formování svého veřejného obrazu bude muset utkat s mnoha stereotypy, a zároveň je bude sama potřebovat v kampani využít ke svému prospěchu.
Kampaň bude analyzována z hlediska (nejen) jazykové kreace a auto-kreace. Sémanticko-pragmatická analýza umožní ukázat, jak vznikající image kandidátky podléhá stereotypům nebo se vůči nim naopak vymezuje. Materiál pro praktický výzkum budou představovat zaprvé komunikáty, které produkuje štáb kandidátky (internetové stránky, příspěvky na sociálních sítích, projevy, rozhovory a dále fotografie, nahrávky, letáky, plakáty), zadruhé komunikáty pojednávající o kandidátce v médiích (jejich autory jsou novináři/publicisté nebo její političtí protivníci).
References
A. Jabłoński – L. SOBKOWIAK. Marketing polityczny w teorii i praktyce. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław : 2009.
B. DOBEK-OSTROWSKA (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław : 2005.
B. OCIEPKA (red.). Kształtowanie wizerunku, Wrocław : 2005.
P. ŠARADÍN (red.). Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc : 2007.
S. ČMEJRKOVÁ – J. HOFFMANOVÁ (red.). Jazyk, média, politika. Praha : 2003.
J. Bartmiński. Stereotypy mieszkają w języku. Lublin : 2009.
J. Bartmiński. Językowe podstawy obrazu świata. Lublin : 2009.
E. MALINOWSKA – J. NOCOŃ – U. ŻYDEK-BEDNARCZUK. Style współczesnej polszczyzny. Kraków : 2009.
K. Ożóg. Co to jest język polityki? In : Polityka i społeczeństwo, n. 4/2007. Rzeszów : 2007
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html