Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Analýza nejvýznamnějších teorií leadershipu v akademických periodikách v období 1990–2014
Thesis title in Czech: Analýza nejvýznamnějších teorií leadershipu v akademických periodikách v období 1990–2014
Thesis title in English: Reflection of the Most Important Leadership Theories in Academic Periodics in the Years 1990–2014
Key words: Leadership, leader, akademická periodika, vůdčí schopnosti.
English key words: Leadership, leader, academic periodics, leadership skills.
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.03.2015
Date of assignment: 30.03.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 13.04.2015
Date and time of defence: 10.09.2015 10:00
Date of electronic submission:31.07.2015
Date of proceeded defence: 10.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce si klade za cíl na základě obsahové analýzy vytvořit přehled nejcitovanějších teorií v oblasti leadershipu po roce 1990. Téma bude analyzováno ze tří hledisek, přičemž první hledisko představí teorie leadershipu, které vznikly již před rokem 1990 a které tedy tvoří základní bázi, na které staví teorie pozdější. Druhé hledisko představuje přehled vývoje teorií leadershipu na základě výskytu v tematických akademických periodikách, a třetí hledisko, synchronní, představí stav ke konci roku 2014. Jako kritérium významnosti teorií leadershipu bude zvolen počet výskytů jednotlivých teorií v nejcitovanějších článcích publikovaných v akademických periodikách věnujících se leadershipu. Citovanost budu poměřovat na základě srovnání indexů citovanosti rejstříků Web of Science a Scopus. Výsledkem práce bude zjištění, které přístupy a teorie leadershipu jsou v akademických periodikách od roku 1990 odkazovány nejvíce, popis vývoje zájmu o tyto teorie a přístupy, jejich představení a reflexe. Dalším výsledkem bude i zhodnocení současného stavu vývoje teorií leadershipu.

Předběžný obsah práce:
1 Vymezení leadershipu a teorií ve společenských vědách
2 Teorie Leadershipu před rokem 1990
3 Obsahová analýza článků v akademických periodikách od roku 1990 do roku 2014
4 Reflexe výsledků analýzy nejvýznamnějších teorií leadershipu
5 Stav teorií Leadershipu ke konci roku 2014
References
AVOLIO, Bruce J., Fred O. WALUMBWA a Todd J. WEBER. Leadership: Current Theories, Research, and Future Directions. Annual Review of Psychology. 2009, vol. 60, issue 1, s. 421–449. DOI: 10.1146/annurev.psych.60.110707.163621. Dostupné z:http://www.annualreviews.org/doi/abs/10.1146/annurev.psych.60.110707.163621

CAMERON, Kim S. a Gretchen M. SPREITZER. The Oxford handbook of positive organizational scholarship. New York: Oxford University Press, 2012, 1076 s. Oxford library of psychology. ISBN 01-997-3461-5.

GARDNER, William L., Bruce J. AVOLIO a Fred O. WALUMBWA. Authentic leadership theory and practice: origins, effects and development. 1st ed. Oxford: Elsevier JAI, 2005. ISBN 978-076-2312-375.

GRAEN, George B. a Mary UHL-BIEN. Relationship-based approach to leadership: Development of leader-member exchange (LMX) theory of leadership over 25 years. The Leadership Quarterly. 1995, vol. 6, issue 2, s. 219–247. DOI: 10.1016/1048-9843(95)90036-5. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/1048984395900365

HEIFETZ, Ronald A. Leadership without easy answers. Cambridge, Mass.: Belknap Press of Harvard University Press, 1994, 348 s. ISBN 06-745-1858-6.

MUMFORD, Michael D., Stephen J. ZACCARO, Francis D. HARDING, T. Owen JACOBS a Edwin A. FLEISHMAN. Leadership skills for a changing world. The Leadership Quarterly. 2000, vol. 11, issue 1, s. 11–35. DOI: 10.1016/S1048-9843(99)00041-7. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1048984399000417

NORTHOUSE, Peter Guy. Leadership: theory and practice. 6th ed. Thousand Oaks: SAGE, 2013, 485 s. ISBN 14-522-0340-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html