Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Doporučená videa na YouTube a problém informační bubliny
Thesis title in Czech: Doporučená videa na YouTube a problém informační bubliny
Thesis title in English: Recommended videos on YouTube and the problem of information bubble
Key words: YouTube|informační bublina|selektivní expozice|sociální sítě|doporučovací systém|algoritmus|česká politická scéna na YouTube|YouTube kanál
English key words: Youtube|filter bubble|selective exposure|social networks|recommendation system|algorithm|czech politics on YouTube|YouTube channel
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 26.03.2018
Date of assignment: 10.05.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.06.2018
Date and time of defence: 15.06.2020 09:00
Date of electronic submission:27.04.2020
Date of proceeded defence: 15.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je popsat, jak funguje systém doporučovaní videí (recommnendation system) na YouTube v závislosti na osobním výběru uživatele, prozkoumat hypotézu týkající se napomáhání radikalizace (domnělých) názorů uživatele pomocí systému doporučení a zanalyzovat rozdíl mezi prohlášeními YouTube a skutečností ohledně doporučovaných videí.
V práci bude mj. představen koncept informační bubliny a jeho projevy, nabídne i výsledky autorčina studia relevantních odborných zdrojů a závěrů představení těch nejdůležitějších.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
PARISER, Eli. The filter bubble: how the new personalized web is changing what we read and how we think. New York, N.Y.: Penguin Books, 2012. ISBN 978-0-14-312123-7.
SUNSTEIN, Cass R. 2016. How Facebook Makes Us Dumber [online]. In: Bloomberg View. 2016 [cit. 2016-04-30].
LISTER, Martin, 2009. New media: a critical introduction [online]. 2nd ed. New York, N.Y.: Routledge, 2009 [cit. 2016-04-30]. ISBN 02-038-8482-5.
MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. Leonardo. ISBN 0-262-13374-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html