Role knihoven v kulturních a kreativních průmyslech
Thesis title in Czech: | Role knihoven v kulturních a kreativních průmyslech |
---|---|
Thesis title in English: | The role of libraries in cultural and creative industry |
Key words: | kulturní průmysly, kreativní průmysly, knihovny, kreativní třída, kreativní ekonomika, kreativní města, kulturní a kreativní průmysly, creative placemaking, makerspaces, stakeholders, aktivity knihoven |
English key words: | cultural industries, creative industries, libraries, creative class, creative economy, creative cities, cultural and creative industries, creative placemaking, makerspaces, stakeholders, library activities |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | Mgr. Pavlína Kolínová |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.03.2015 |
Date of assignment: | 19.03.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 20.07.2015 |
Date and time of defence: | 02.09.2016 09:00 |
Date of electronic submission: | 28.07.2016 |
Date of proceeded defence: | 02.09.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem bakalářské práce je analyzovat postavení knihoven v oblasti kulturních a kreativních průmyslů. Teoretická část práce se zaměří na vymezení základních pojmů a definování role knihoven v této oblasti. Praktická část práce bude věnována kreativnímu přístupu k poskytování veřejných knihovnických a informačních služeb a působení knihoven ve veřejném prostoru. Práce by měla přispět k ucelenějšímu pohledu na rozličné přístupy knihoven, které se snaží netradičním způsobem vystoupit mimo zdi svých budov a přiblížit se ke stávajícím i potenciálním uživatelům.
Předběžná osnova: 1. Úvod 2. Postavení knihoven v kulturních a kreativních průmyslech 3. Aktivity knihoven ve veřejném prostoru 4. Závěr Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Nové, rozš. a rev. vyd. V Praze: Institut umění, 2013. 165 s. ISBN 978-80-7008-274-4.
NĚMEC, Michal. Význam kulturních a kreativních průmyslů v Evropské unii, České republice a hl. m. Praze [online]. Praha: Útvar rozvoje hl. m. Prahy, Odbor strategické koncepce, 2013. Dostupné z: http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/soubory/data/strategicky_plan/Analyzy/kulturni-a-kreativni-prumysly-mn_unor2013.pdf. ŽÁKOVÁ, Eva a kol. 2011. Kulturní a kreativní průmysly v České republice [online]. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2011 [cit. 2015-05-12]. ISBN 978-80-7008-009-2. Dostupné z: http://new.institutumeni.cz/media/document/uvod.pdf. Projects for Public Spaces. What is Placemaking?. In: Projects for Public Spaces [online]. New York: Projects for Public Spaces, [2015] [cit. 2015-05-24]. Dostupné z: http://www.pps.org/reference/what_is_placemaking/. |