Prediktory kariérního úspěchu absolventů humanitních a společenskovědních oborů vysokých škol
Thesis title in Czech: | Prediktory kariérního úspěchu absolventů humanitních a společenskovědních oborů vysokých škol |
---|---|
Thesis title in English: | Predictors of Career Success among Humanities and Social Sciences Graduates |
Key words: | kariéra, kariérní úspěch, absolventi, humanitní obory, společenskovědní obory, trh práce |
English key words: | career, career success, graduates, Humanities, Social Sciences, labour market |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR) |
Supervisor: | PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 21.02.2015 |
Date of assignment: | 21.02.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 13.04.2015 |
Date and time of defence: | 03.02.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 11.01.2016 |
Date of proceeded defence: | 03.02.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc. |
Guidelines |
Práce si klade za cíl prozkoumat charakteristiky (například studijní výsledky, absolvované studium v zahraničí, odborné stáže a pracovní zkušenosti v průběhu studia), kterými se liší kariérně úspěšní absolventi humanitních a společenskovědních oborů českých vysokých škol od méně kariérně úspěšných. Vybrané charakteristiky budou sledovány s pomocí dotazníku u absolventů, kteří studium dokončili v minulosti a budou srovnávány s jejich dosaženým kariérním úspěchem. Práce bude usilovat o získání informací o charakteristikách kariérně úspěšných a méně úspěšných absolventů, ze kterých bude možné čerpat informace pro lepší kariérní přípravu studujících a zlepšování výběrového procesu absolventů. 1 Subjektivní a objektivní kariérní úspěch a jeho role v životě člověka a v organizaci 2 Situace absolventů humanitních a společenskovědních oborů na pracovním trhu 2.1 Strategie zaměstnávání absolventů humanitních a společenskovědních oborů 2.2 Zaměstnanost a uplatnitelnost absolventů humanitních a společenskovědních oborů 3 Šetření prediktorů kariérního úspěchu absolventů humanitních a společenskovědních oborů vysokých škol 3.1 Rešerše předchozích způsobů měření kariérního úspěchu v odborné literatuře 3.2 Obsahová analýza požadavků na absolventa humanitních a společenskovědních oborů v inzerci práce a formulace dalších možných prediktorů kariérního úspěchu 3.3 Výběr sledovaných kritérií jako možných prediktorů kariérního úspěchu 3.4 Tvorba dotazníku, sběr dat a jejich vyhodnocení 3.5 Diskuze silných a slabých stránek metodiky, výběru respondentů a získaných dat z výzkumného šetření 3.6 Formulace významných výsledků šetření 3.7 Možná aplikace získaných poznatků |
References |
1. BERGER, Lance A. a Dorothy R. BERGER. The talent management handbook: creating a sustainable competitive advantage by selecting, developing, and promoting the best people. 2. vyd. New York: McGraw-Hill, 2011. ISBN 00-717-3905-X. 2. BRDEK, Miroslav a Helena VYCHOVÁ. Evropská vzdělávací politika: programy, principy a cíle. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-863-9596-0. 3. DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7. 4. DYER, Elaine D. Can university success and first-year job performance be predicted from academic achievement, vocational interest, personality and biographical measures?. In Psychological Reports. 1987, roč. 61, č. 2, s. 655-671. ISSN 0033-2941. 5. EFFRON, Marc a Miriam ORT. One page talent management: eliminating complexity, adding value. 1. vyd. Boston, Mass.: Harvard Business Press, 2010. ISBN 978-142-2166-734. 6. FEGLEY, Shawn a Nancy LOCKWOOD. Talent management. 1. vyd. Alexandria, VA: SHRM Research, 2007. ISBN 15-864-4079-9. 7. GOLDSMITH, Marshall a Louis CARTER. Best practices in talent management: How the world's leading corporations manage, develop, and retain top talent. 1. vyd. West Palm Beach, Florida: Best Practice Institute, 2010. ISBN 04-704-9961-3. 8. HAMEL, Gary. The future of management. 1. vyd. Boston: Harvard Business School Press, 2007. ISBN 978-1-4221-0250-3. 9. HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-729-0213-X. 10. KAHNEMAN, Daniel a Amos TVERSKY. On the psychology of prediction. In Psychological Review. 1973, roč. 80, č. 4, s. 237-251. ISSN 0033-295X. 11. KOUCKÝ, Jan, Radim RYŠKA a Martin ZELENKA. Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu: první výsledky výzkumu REFLEX 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7290-716-8. 12. KRIPPENDORFF, Klaus. Content analysis: an introduction to its methodology. 3. vyd. London: SAGE, 2013. ISBN 978-1412983150. 13. LEPIČ, Martin. Ekonomický vývoj a kvalifikační požadavky trhu práce v ČR v letech 2000-2020. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7290-719-9. 14. MONTGOMERY, Diane. Able, gifted and talented underachievers. 2. vyd. Malden, Mass.: Wiley-Blackwell, 2009. ISBN 978-0-470-74097-2. 15. NG, Thomas W. H., Lillian T. EBY, Kelly L. SORENSEN a Daniel C. FELDMAN. Predictors of objective and subjective career success: A meta-analysis. In Personnel Psychology. 2005, roč. 58, č. 2, s. 367-408. ISSN 1744-6570. 16. OSIPOW, Samuel H. a Louise F. FITZGERALD. Theories of career development. 4. vyd. Boston: Allyn and Bacon, 1996. ISBN 02-051-8391-3. 17. ROTHWELL, William J. Career planning and succession management. 1. vyd. Westport, Ct.: Praeger Publishers, 2005. ISBN 02-759-8359-5. 18. SEIBERT, Scott E. a Maria L. KRAIMER. The Five-Factor Model of Personality and Career Success. In Journal of Vocational Behavior. 2001, roč. 58, č. 1, s. 1-21. ISSN 0001-8791. 19. STERNBERG, Robert J., Elena GRIGORENKO a Donald A. BUNDY. The predictive value of IQ. In Merrill-Palmer Quarterly. 2001, roč. 47, č. 1, s. 1-41. ISSN 0272-930X. |