Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Úspěšnost dětí z dětských domovů v sekundárním a terciárním vzdělávání
Thesis title in Czech: Úspěšnost dětí z dětských domovů v sekundárním a terciárním vzdělávání
Thesis title in English: Achievements of children from shelter homes in secondary and tertiary education
Key words: školní úspěšnost, dětský domov, prostředí, vzdělání, klient dětského domova
English key words: school success, children's home, environment, education, children's home client
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: Mgr. Jakub Vlach - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.02.2015
Date of assignment: 19.02.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 21.04.2015
Date and time of defence: 24.05.2016 00:00
Date of electronic submission:17.04.2016
Date of proceeded defence: 24.05.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce je zaměřena na téma školní úspěšnosti dětí z dětských domovů v sekundárním a terciárním vzdělávání. Jejím cílem je zjistit, jak účastníci výchovně vzdělávacího procesu (mladí dospělí umístění v dětských domovech) interpretují svoji školní úspěšnost a jaké názory na ni mají vychovatelé dětských domovů. Diplomová práce bude koncipována jako teoreticko-empirická (výzkumná). V teoretické části práce budou popsána specifika prostředí dětských domovů, jejich možný vliv na školní prospěch dětí; bude analyzována problematika příčin neprospěchu u této cílové skupiny osob a možnost nápravy. Cílem empirické části práce bude zjistit, jak vnímají svoji školní úspěšnost mladí dospělí, kteří vyrůstají nebo vyrůstali v dětském domově, a jak ji vnímají vychovatelé dětských domovů. Data budou sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a budou analyzována kvalitativně. Pohledy vychovatelů a mladých dospělých budou následně porovnány. V práci budou na základě interpretovaných dat formulována doporučení pro podporu vzdělávání dětí v těchto zařízeních.
References
1. JANSKÝ, P. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
2. KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříţ: Spirála, 2007. 286 s. ISBN 80-901873-7-4.
3. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. 368 s. ISBN 80-247-1284-9.
4. MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 1994. 108 s. ISBN 80-7178-006-5.
5. MATOUŠEK, O. Ústavní péče. Praha: Slon, 1999. 159 s. ISBN 80–85850-76–1.
6. NAKONEČNÝ M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 2004 s. 270 ISBN 80-200-0592-7.
7. ŠKOVIERA, A. Dilemata náhradní výchovy. Praha: Portál, 2007, 144 s. ISBN 978-80-73673185.
8. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha: Portál, 2007. 384s. ISBN 978-80-7367-313-0.
9. VOTRUBA, S. Dětský domov - záchrana i prokletí. Třebíč: Akcent, 2011, 90 s. ISBN 978-80-7268-814-2.
10. ŽUFNÍČEK, J. Vybraná témata vychovatelské praxe: inspirace pro vychovatele v zařízeních ústavní a ochranné výchovy. Praha: Togga, 2012, 136 s. ISBN 978-808-7258-439.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html