Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Metoda vizuální antropologie v dokumentárních filmech Eduarda Coutinha
Thesis title in Czech: Metoda vizuální antropologie v dokumentárních filmech Eduarda Coutinha
Thesis title in English: The Visual Antropology Method in Eduardo Coutinho's Documentary Films
Key words: Vizuální antropologie, Eduardo Coutinho, dokumentární film, brazilská kinematografie, brazilský dokumentární film, Jean Rouch, cinema novo, Cabra marcado para morrer, Boca de lixo, Edifício Master, Peões, náboženství, oralita.
English key words: Visual anthropology, Eduardo Coutinho, documentary film, brazilian cinema, brazilian documentary film, Jean Rouch, cinema novo, Cabra marcado para morrer, Boca de lixo, Edifício Master, Peões, religion, orality.
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Film Studies Department (21-KFS)
Supervisor: PhDr. David Čeněk
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.02.2015
Date of assignment: 09.02.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.02.2015
Date and time of defence: 10.09.2015 09:00
Date of electronic submission:09.08.2015
Date of proceeded defence: 10.09.2015
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jindřiška Bláhová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce je přinést analýzu dokumentárních filmů významného brazilského režiséra Eduarda Coutinha (1933–2014). Jeho filmy budou v práci nahlíženy z perspektivy vizuální antropologie.Bakalářská práce bude pracovat s dokumentárními filmy Eduarda Coutinha, které vytvořil mezi lety 1976 až 2011. V této oblasti vyšla zatím jedna ucelená monografie, jejímž autorem je Milton Ohata a dále studie od Consuelo Lins, tato literatura bude jedním z východisek práce. Mezi další východiska patří obecné uvažování o dokumentárním filmu (Guy Gauthier, Bill Nichols) a především úvahy o vizuální antropologii.
Po metodologickém úvodu následuje charakteristika tvorby EC a její zařazení do kontextu brazilské kinematografie. Práce dále přináší kapitoly, kde jsou jednotlivé Coutinhovy filmy podrobeny tematické analýze. Spojení Coutinhovi tvorby a vizuální antropologie nebylo dosud popsáno, proto bude práce v dané oblasti zajisté přínosem.
References
HEIDER, Karl. Etnographic film. [Texas]: University of Texas Press, 2006.
ČENĚK, David. PORYBNÁ, Tereza, (eds.).Vizuální antropologie: kultura žitá a viděná. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2010.
JOHNSON, Randal. STAM, Robert, (eds.). Brazilian cinema. New York: Columbia University Press, 1995.
SHAW, Lisa. DENNISON, Stephanie. Brazilian national cinema. New York: Routledge, 2007.
NAGIB, Lúcia, (ed.). The New Brazilian Cinema. Oxford: University of Oxford, 2003.OHATA, Milton. Eduardo Coutinho. São Paulo: Cosac Naify, 2013.
ISMAIL, Xavier. Allegories of underdevelopment. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1997.
GAUTHIER, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie. Praha: AMU, 2004.
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Amu, 2010.
NOVY, Andreas. A des-ordem da periferia: 500 anos de espaço e poder no Brasil. Petrópolis: Editora Vozes, 2002.KLÍMA, Jan. Dějiny Brazílie. Praha: NLN, 2011.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html