Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Metodika jazykové výuky bilingvních dětí (případová studie)
Thesis title in Czech: Metodika jazykové výuky bilingvních dětí (případová studie)
Thesis title in English: Teaching methods for bilingual children (case study)
Key words: bilingvismus, metodika, bikulturalita, mateřský jazyk
English key words: bilingualism, methodology, biculturality, mother tongue
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.01.2015
Date of assignment: 05.02.2015
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.02.2015
Date and time of defence: 11.09.2017 09:00
Date of electronic submission:18.07.2017
Date of proceeded defence: 11.09.2017
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce bude věnována metodice jazykové výuky bilingvních dětí v češtině na České škole bez hranic Londýn (ČŠBHL).
Cílem práce je:
(a) analyzovat situaci jazykového vzdělávání těchto dětí na ČSBHL, zvl. faktory, které na jazykové vzdělávání působí, a časově-tematické plány ČSBHL;
(b) navrhnout na tomto základě vhodnou metodiku jazykového vyučování pro vybrané ročníky, včetně návrhu učebnic a učebních pomůcek;
(c) realizovat výuku podle vytvořené metodiky a ověřit tak její vhodnost a účinnost.

Postup práce:
· Studium relevantní odborné literatury
· Analýza situace jazykového vzdělávání na ČSBHL, analýza časově-tematických plánů
· Vytvoření návrhu metodiky
· Implementace metodiky ve vyučování ve vybraných ročnících, průběžné sledování a vyhodnocování výuky (učitelem i žáky, primárně formou deníků a interview), podle možností vytvoření nahrávek pro následnou analýzu
· Provedení závěrečné analýzy, shrnutí výsledků, zhodnocení, didaktická doporučení
References
BAKER, Colin; PRYS JONES, Sylvia. Encyclopedia of bilingualism and bilingual education.
ČECHOVÁ, M. STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha 1998.
ČECHOVÁ, Marie. STYBLÍK, Vlastimil. Didaktika češtiny. Praha: Státní pedagogické nakladatelství 1989.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. 208 s. ISBN 80-85931-79-6.
GROSJEAN, Francois. Studying bilinguals. New York: Oxford University Press, 2008. Oxford linguistics. ISBN 978-0-19-928129-9.
KROPÁČOVÁ, Jitka. Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 136 s. ISBN 80-2441-511-9.
NIKL, J. Metody projektování učebních úloh. Hradec Králové: Gaudeamus 1997.
PLISCHKE, Jitka. Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. 116 s. ISBN 978-80-244-2162-9.
PRŮCHA, J. Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
SÝKORA, M. Učebnice - její úloha v práci učitele a ve studijní činnosti žáků a studentů. Praha: EM - Effect, 1996.
ŠEBESTA. K. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha: Karolinum 2005.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html