Šíření informací v prostředí online komunit: Příklad české foodie komunity
Thesis title in Czech: | Šíření informací v prostředí online komunit: Příklad české foodie komunity |
---|---|
Thesis title in English: | Information spread in online communities: Example of the Czech foodie community |
Key words: | foodie, jídlo, sociální média, sociální sítě, blogy, analýza sociálních sítí, kvalitativní výzkum, Scuk |
English key words: | foodie, food, social media, social networking sites, blogs, social network analysis, qualitative research, Scuk |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | doc. RNDr. Jiří Souček, DrSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 28.01.2015 |
Date of assignment: | 28.01.2015 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 13.02.2015 |
Date and time of defence: | 22.06.2016 09:00 |
Date of electronic submission: | 28.04.2016 |
Date of proceeded defence: | 22.06.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Tomáš Diviák, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce si klade za cíl představit a prozkoumat jev šíření informací ve vybraných sociálních sítích na příkladu české foodie komunity. Po nastínění aktuálních konceptů teorie analýzy komunikace v sociálních sítích budou prezentovány oblíbené internetové komunikační nástroje v komunitě tzv. foodies (lidí, kteří se zabývají dobrým jídlem a vyhledáváním nových zážitků v této oblasti). Praktická část se pak zaměří na výzkum české online foodie komunity prostřednictvím analýzy sociálních sítí (SNA). Pozornost bude mimo jiné věnována srovnání hierarchie a vlastností této online komunity v prostředí jednotlivých sociálních sítí (Twitter, Instagram nebo specializovaná česká sociální síť Scuk). Součástí práce bude i kvalitativní výzkum vlivu šíření informací v online prostředí na offline prostředí - konkrétně na návštěvnost a úspěšnost gastronomických podniků. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
GOLBECK, Jennifer. Analyzing the social web. Burlington: Morgan Kaufmann, 2013. ISBN 978-012-4055-315. JENKINS, Henry, Sam FORD a Joshua GREEN. Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture. Londýn: NYU Press, 2013. ISBN 978-0814743508. ROUSSEAU, Signe. Food and Social Media: You Are What You Tweet. Walnut Creek: AltaMira Press, 2012. ISBN 978-0759120433. WASSERMAN, Stanley a Katherine FAUST. Social network analysis: methods and applications. New York: Cambridge University Press, 1994. ISBN 05-213-8707-8. |