Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Thesis title in Czech: Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Thesis title in English: The influence of objective factors in decision making and consumer behavior
Key words: spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklama
English key words: consumer behavior, buying decision making, objective factors, advertisement
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.11.2014
Date of assignment: 18.11.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 21.11.2014
Date and time of defence: 27.01.2016 00:00
Date of electronic submission:11.12.2015
Date of proceeded defence: 27.01.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Na základě rešerše odborné literatury bude zpracován přehled, vymezení a charakteristika objektivních faktorů (např. demografické údaje, sociální skupiny, kultura a dal.) ovlivňujících rozhodování o nákupu a nákupní chování spotřebitelů. Samostatná kapitola pak bude věnována i vlivu sociálních vztahů. Analyzovány a srovnány budou také dostupné výzkumy zaměřené na různé aspekty motivace spotřebního chování.
Empirická část práce bude zaměřena na objektivní faktory, které mají vliv na rozhodování o koupi nového vozu. Větší pozornost pak bude věnována působení sociálních skupin na toto rozhodování, respektive nákupní chování.
Cílem diplomové práce bude zjištění významu a působení sledovaných objektivních faktorů na nákupní chování a dále popis a charakteristika společenského vzorce standardu, jímž se poměřuje daný produkt či služba v rámci aktuálního životního stylu.
References
HAWKINS, Del I., BEST, Roger J., CONEY, Kenneth A. Consumer behavior: Implications for marketing strategy. 4th edition. Boston: Irwin, 1989. 796 s. ISBN 0-256-06331-1.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 4. rozš. a přeprac. Překlad Hana Antonínová. Praha: Portál, 2009, 639 s. Expert (Grada). ISBN 978-807-3675-745.
ŠTIKAR, Jiří. Psychologie ve světě práce. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2003, 461 p. Expert (Grada). ISBN 80-246-0448-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html