Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů
Thesis title in Czech: | Vliv objektivních faktorů na rozhodování a nákupní chování spotřebitelů |
---|---|
Thesis title in English: | The influence of objective factors in decision making and consumer behavior |
Key words: | spotřební chování, nákupní rozhodování, objektivní faktory, reklama |
English key words: | consumer behavior, buying decision making, objective factors, advertisement |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 18.11.2014 |
Date of assignment: | 18.11.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 21.11.2014 |
Date and time of defence: | 27.01.2016 00:00 |
Date of electronic submission: | 11.12.2015 |
Date of proceeded defence: | 27.01.2016 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Iva Kirovová, Ph.D. |
Guidelines |
Na základě rešerše odborné literatury bude zpracován přehled, vymezení a charakteristika objektivních faktorů (např. demografické údaje, sociální skupiny, kultura a dal.) ovlivňujících rozhodování o nákupu a nákupní chování spotřebitelů. Samostatná kapitola pak bude věnována i vlivu sociálních vztahů. Analyzovány a srovnány budou také dostupné výzkumy zaměřené na různé aspekty motivace spotřebního chování. Empirická část práce bude zaměřena na objektivní faktory, které mají vliv na rozhodování o koupi nového vozu. Větší pozornost pak bude věnována působení sociálních skupin na toto rozhodování, respektive nákupní chování. Cílem diplomové práce bude zjištění významu a působení sledovaných objektivních faktorů na nákupní chování a dále popis a charakteristika společenského vzorce standardu, jímž se poměřuje daný produkt či služba v rámci aktuálního životního stylu. |
References |
HAWKINS, Del I., BEST, Roger J., CONEY, Kenneth A. Consumer behavior: Implications for marketing strategy. 4th edition. Boston: Irwin, 1989. 796 s. ISBN 0-256-06331-1. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 4. rozš. a přeprac. Překlad Hana Antonínová. Praha: Portál, 2009, 639 s. Expert (Grada). ISBN 978-807-3675-745. ŠTIKAR, Jiří. Psychologie ve světě práce. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2003, 461 p. Expert (Grada). ISBN 80-246-0448-5. VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3. VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8. |