Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea
Thesis title in Czech: Vzdělávání dospělých v pojetí Cyrila O. Houlea
Thesis title in English: Cyril O. Houle´s Concept of Adult Education
Key words: Cyril Orvin Houle, vzdělávání dospělých, vzdělávání dospělých ve Spojených státech amerických, sebe-řízené učení, motivace učících se dospělých, profesní vzdělávání
English key words: Cyril Orvin Houle, adult education, adult education in the United States of America, self-directed learning, motivation of adult learners, vocational education
Academic year of topic announcement: 2014/2015
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.10.2014
Date of assignment: 30.10.2014
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 26.11.2014
Date and time of defence: 06.09.2016 13:45
Date of electronic submission:29.07.2016
Date of proceeded defence: 06.09.2016
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je studie díla amerického teoretika vzdělávání dospělých Cyrila Orvina Houlea a zejména, na základě analýzy dokumentů, nalezení klíčových myšlenek autora o vzdělávání v dospělosti. Analyzovány budou zejména primární dokumenty, tedy Houleovy monografie a články, ale také sekundární zdroje zaměřující se na Houleho myšlenky a díla. Výsledkem práce bude identifikace klíčových myšlenek v Houleho díle a zamyšlení se nad jejich inspirativností pro českou andragogiku.

1 Profesní dráha Cyrila O. Houlea
1.1 Působení Cyrila O. Houlea v oblasti dalšího vzdělávání dospělých
1.2 Cena Cyrila O. Houlea
2 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea
2.1 Inspirační zdroje Cyrila O. Houlea
2.2 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea v šedesátých letech
2.3 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea v sedmdesátých letech
2.4 Klíčové myšlenky v díle Cyrila O. Houlea v osmdesátých a devadesátých letech
3 Další vzdělávání dospělých v Houleho pojetí
4 Myšlenky Cyrila O. Houlea jako insipirace pro českou teorii andragogiky
References
BARTOŇKOVÁ, Hana. Foucaultovo andragogické kyvadlo. 1. vyd. Praha: MJF, 2004. 292 s. ISBN 80-86284-46-1.

BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vydání. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2580-2.

HOULE, Cyril Orvin. Continuing Learning in the Professions. 1. vyd. London: Jossey-Bass, Inc., Publishers, 1980. 390 s. ISBN 0-87589-449-6.

HOULE, Cyril Orvin. Continuing Your Education. 1.vyd. New York: McGraw-Hill Book Co., 1964. 183 s.

HOULE, Cyril Orvin. Libraries in adult and fundamental education; the report of the Malmo Seminar. Paris: UNESCO, 1951. 179 p. UNESCO public library manuals; 4. Unesco publications; 860.

HOULE, Cyril Orvin. Patterns of Learning: New Perspectives on Life-Span Education. 1.vyd. San Francisco: Jossey-Bass, Inc., Publishers, 1984. 374 s. ISBN 0-87589-597-2.

HOULE, Cyril Orvin. The Design of Education. 1. vyd. London: Jossey-Bass, Inc., Publishers, 1972. 323 s. ISBN 0-87589-125-X.

HOULE, Cyril Orvin. The Inquiring Mind. 3.vyd. Wisconsin: University of Wisconsin Press, 1963.

JARVIS, Peter. Adult and Continuing Eduaction: Theory and Practise. London: Croom Helm, 1983. 278 s.

KNOWLES, Malcolm S. Andragogy in Action: applying modern principles of adult learning. San Francisco: Jossey-Bass, 1984. 444 s. ISBN 0-87589-621-9.

KNOWLES, Malcolm S. Handbook of Adult Education in the United States. Chicago: Adults Eduacation Association of the U.S.A., 1960.

RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice.1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.

ŠERÁK, Michal a Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Kapitoly z teorie a praxe vzdělávání dospělých. 1. vydání. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2009. ISBN 978-80-213-2001-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html