Koučování a jeho působení na výkon obchodních reprezentantů
Thesis title in Czech: | Koučování a jeho působení na výkon obchodních reprezentantů |
---|---|
Thesis title in English: | Coaching and it´s impact on performace of sales representants |
Key words: | Koučování, sebekoučování, cíle, principy koučování, efektivita, obchodní konzultant, výkon, potenciál. |
English key words: | Coaching, self-coaching, goals, coaching principles, effectivity, sales person, performance, potential. |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 16.10.2014 |
Date of assignment: | 16.10.2014 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 06.11.2014 |
Date and time of defence: | 07.09.2015 00:00 |
Date of electronic submission: | 28.07.2015 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2015 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. |
Guidelines |
Diplomová práce je věnována analýze psychologického koučování jako metody podporující využívání lidského potenciálu, zvyšování výkonnosti a profesního rozvoje zaměstnanců. Teoretická část poskytuje vymezení pojmu koučování. Zabývá se principy a technikami koučování, vnímáním reality, hledáním řešení a stanovováním a dosahováním cílů. Pojednává o lidském potenciálu jako souboru dispozic a předpokladů k výkonu člověka, a jeho využívání. Popisuje možnosti zvyšování výkonnosti a životní spokojenosti pomocí koučinku. Práce představuje také přehled psychologických přístupů v koučování a jejich vymezení od ostatních způsobů práce s klientem. Druhou část práce tvoří kvantitativní výzkum, v rámci kterého budou analyzované výsledky obchodních reprezentantů, kteří během své práce prošli koučováním a těch, kteří koučovaní nebyli. Výsledky diplomové práce poukáží na význam koučování jako způsobu rozvoje zaměstnanců a přispějí k efektivnějšímu využívání koučovacího přístupu v pracovním prostředí |
References |
Bahbouh, R. (2010). Pohádka o ztracené krajině: Psychologie sebekoučování. Praha: QED Group. Gallwey, W., Hanzelik, E., & Horton, J. (2012). Zvládněte stres metodou Inner Game!: jak se vyrovnat s nástrahami života a dosáhnout vnitřní stability. (Vyd. 1., 244 s.) Praha: Management Press. Gallwey, W. (n.d.) Inner Game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. (2. dopl. vyd., 258 s., Překlad Aleš Lisa). Praha: Management Press. Gallwey, W. (n.d.) Tajemství vysoké pracovní výkonnosti: metoda Inner Game. (Vyd. 1., 255 s.) Praha: Management Press. Blanchard, K., & Johnson, S. (1993). Minutový manažer. Praha: Pragma. Brockbank, A., & McGill, I. (2006). Facilitating Reflexive Learning through mentoring and coaching. London: Kogan Page. Covey, S. R. (2012). 7 návyků skutečně efektivních lidí: Zásady osobnostního rozvoje, které změní váš život. Praha: Management Press. Haberleitner, E., Deistler, E., & Ungvari, R. (2009). Vedení a koučování v každodenní praxi. Praha: Grada. Hendl, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál. Kindl-Beilfuß, C. (2012). Umění ptát se: v koučování, poradenství a systemické terapii. (Vyd. 1., 211 s., Překlad Lenka Hradilová). Praha: Portál. Parma, P. (2006). Umění koučovat. Praha: Alfa. Paulík, K. (2010). Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada. Whitmore, J. (n.d.) Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. (3., dopl. a přeprac. vyd., 243 s., Překlad Aleš Lisa). Praha: Management Press. |